وکیل نامه
قیمت زمین از بهای مسکن کم شود/بافت فرسوده برای شهرها معضل شده است /تهاجم ترکیه به سوریه برای سهم خواهی در مذاکرات است/عربستان لیاقت و کفایت برگزاری مراسم حج را ندارد
کد خبر: ۲۹۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 04 September 2016
 قیمت زمین از بهای مسکن کم شود
به گزارش تابناک فارس رئیس کمیسیون عمران مجلس،باتاکید برضرورت حذف قیمت زمین از بهای تمام شده مسکن در برنامه ششم،گفت:نرخ سود تسهیلات مسکن باید متناسب با تورم باشد.
محمدرضا رضایی کوچی با تاکید براینکه متعادل سازی نرخ زمین در بحث قیمت مسکن تاثیرگذار است،تصریح کرد: نرخ زمین و کاذب بودن قیمت آن به کاهش قدرت خرید مردم منجر شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم،با اشاره به مولفه دیگری که باید در برنامه ششم توسعه برای ایجاد ثبات در بازار مسکن مدنظر قرار بگیرد،گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن همسو با تورم یکی دیگر از مولفه هایی است که به ایجاد ثبات در بازار مسکن منجر خواهد شد.
 
بافت فرسوده برای شهرها معضل شده است
 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در تصویب منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید فکری برای بافت فرسوده در کشور شود، گفت: وجود بافت فرسوده مشکلات بسیاری را برای مردم رقم خواهد زد.
 
 تهاجم ترکیه به سوریه برای سهم خواهی در مذاکرات است
  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترکیه با در اختیار گرفتن قسمتی از خاک سوریه تلاش می کنند در مذاکرات سهم خواهی کنند.
مجمد جواد جمالی نوبندگانی با انتقاد ضمنی از تهاجم ترکیه به مناطق ترک نشین سوریه گفت: ترکیه همواره با اکراد دچار تنش و مشکلات امنیتی بوده و حالا با توجه به فضای امنیتی پساکودتا و مسائل جنگ سوریه تنش ها اوج گرفته است.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: اکراد قسمتی از شمال سوریه را در دست گرفته  و این منجر به تشدید حساسیت های آنکارا در مورد منطقه فرات شده است.
وی در ادامه گفت: علی رغم موضع گیری های ظاهری واشنگتن ، آمریکا با ترکیه در ماجرای تهاجم زمینی به سوریه هماهنگی و همکاری کرده است. واشنگتن به آنکارا اجازه داد که برای ترکیه منطقه حائل در سوریه ایجاد شود.
 
عربستان لیاقت و کفایت برگزاری مراسم حج را ندارد
محمد مهدی برومندی با اشاره به سوء مدیریت دولت سعودی در مدیریت حج و فوت چندین حاجی پاکستانی در عربستان در چند روز گذشته، گفت: عربستان با عملکرد بسیار منفی و نگران کننده در میان کشورهای اسلامی، نشان داد که کفایت لازم را برای مدیریت مناسک حج ندارد.
نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی  گفت: به طور حتم کشور میزبان باید ساز و کار لازم را برای مدیریت مناسک حج و حفظ امنیت حجاج ایجاد کند، همچنین توجه به حسن بی طرفی خارج از نگاه های سیاسی باید در دستور کار سعودی ها باشد.
برومندی افزود: متأسفانه به علت وجود نگاه افراطی و نگاه غیرمنصفانه از سوی مقامات سعودی، همواره مناسک حج دچار مشکل شده و رویکرد سعودی ها به عنوان میزبان خانه خدا نسبت به بسیاری از کشورهای اسلامی خصمانه و ظالمانه است. به نحوی که عربستان برای مناسک امسال مانع از حضور حجاج بسیاری از کشورها از جماه ایران شده است.
این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: در شرایط کنونی عربستان درگیری مسائل مختلف منطقه ای از جمله بحران یمن، عراق و سوریه شده  و این مسئله موجب شده که تمرکز و نیروی انسانی کافی برای خدمات دهی به حجاج را نداشته باشد.
وی گفت: به نظر من بهترین راه کار برای برگزاری مناسک حج، ورود سازمان همکاری کشورهای اسلامی به این موضوع است تا این مناسک تحت مدیریت تمام کشورها برگزار شود. تا روند خطا و نادرست عربستان اصلاح شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار