معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردم فارس هنگام خرید لوازم آرایشی- بهداشتی باید مراقب باشند کالاهای تقلبی و یا قاچاق به آن ها ارائه نشود.
کد خبر: ۲۸۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 29 August 2016
دکتر حسین نیک نهاد افزود: با وجود همه هشدارها به مردم، هنوز هم برخی افراد صرفا به دنبال خرید لوازم آرایشی- بهداشتی ارزان حتی از دستفروش ها هستند در حالی که تاریخ مصرف اکثر این اقلام کنار خیابانی گذشته و فاسد است.
وی یادآور شد: هرگونه دارو یا لوازم آرایشی- بهداشتی که خارج از شبکه رسمی به فروش می رسد قاچاق است و مردم باید نسبت به اصالت و سالم بودن آن شک کنند. دکتر نیک نهاد گفت: مردم نه تنها دارو بلکه لوازم آرایشی- بهداشتی را می توانند از مراکز معتبر و به خصوص داروخانه ها تهیه کنند تا از عوارض احتمالی اقلام تقلبی و قاچاق در امان بمانند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: برخی افراد سودجو حتی اقدام به تهیه برخی شامپوها به صورت زیرزمینی کرده و آن را به اسم شامپوی خارجی با قیمت های بالا در بازارهای غیرمجاز می فروشند و مردم به جای توجه به بسته بندی این اقلام که معمولا فریبنده است باید لوازم بهداشتی- آرایشی خود را از بازار مجاز و به خصوص داروخانه ها تهیه کنند. دکتر نیک نهاد اضافه کرد: آمار صحیحی از میزان لوازم آرایشی که خارج از شبکه رسمی و به شکل قاچاق عرضه می شود در استان وجود ندارد و مردم خود نیز باید در این خصوص دقت کنند به طوری که از اصالت محصول اطمینان یابند. عمده محصولات آرایشی- بهداشتی خارجی دارای کد و برچسب اصالت است و شماره پروانه بهداشتی نیز بر روی محصولات ایرانی قابل مشاهده است. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: مردم حتی می توانند لوازم آرایشی خود را با اطمینان بیشتری از داروخانه ها تهیه کنند چرا که در سال های اخیر، تنوع محصولات آرایشی داروخانه ها بالا رفته و سعی ما ارتقای سطح سلامت مردم در ابعاد مختلف است. دکتر نیک نهاد گفت: مردم در صورت مشاهده موارد تخلف در زمینه ارائه خدمات آرایشی- بهداشتی و وجود اقلام قاچاق و تقلبی می توانند مورد را برای پیگیری به شماره های ۱۸۱۹، ۳۲۱۲۲۱۴۷ و ۳۲۱۲۲۲۴۰ مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اطلاع دهند.
این داروساز، حساسیت های شدید پوستی، ایجاد لکه های غیرقابل برگشت برروی پوست در درازمدت و چروک شدن پوست را از جمله عوارض مصرف محصولات آرایشی تقلبی و قاچاق دانست.
دکتر نیک نهاد گفت: برخی از این اقلام آرایشی تقلبی حاوی مواد شیمیایی است که در درازمدت می تواند سرطان زا باشد. شامپوهای تقلبی و غیراستاندارد نیز علاوه بر ریزش مو و تغییر کوتاه مدت در رنگ مو، می تواند مشکلات جدی برای پوست سر به وجود آورد.
وی از مردم خواست نسبت به خرید محصولات آرایشی- بهداشتی بیش از این حساس باشند تا سلامت خود و خانواده شان به خطر نیفتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار