مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه زیست محیطی در استان فارس را درخشان و قابل توجه دانست.
کد خبر: ۲۸۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 28 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر حمزه ولوی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: در سالهای اخیر فعالیت هایی در این حوزه شکل گرفته که به تثبیت و تعیین بسیاری از حریم های زیست محیطی منجر شده و در مجموع فضای استان را به سمت توسعه پایدار سوق داده است .
وی تثبیت 160 کیلومتر از مرزهای مناطق زیست محیطی و تعیین تکلیف بسیاری از مناطق که روستا و شهر با محدودهای زیست محیطی در تعارض بود از جمله دستاوردهای دولت در این مدت است .
وی ادامه داد : مناطقی از شهرهای خاوران ، فسا و کامفیروز دقیقا در دل مناطق زیست محیطی قرار داشت و مردم را با مشکلات مواجه می کرد ، در این مناطق مرز مناطق زیست محیطی تثبیت شده و مشکلات مردم کاهش یافته است .
ولوی با بیان اینکه اقدامات بررسی اکتشاف معادن، بازدیدهای انجام شده در خصوص درخواست ایجاد صنایع، پاسخ موافق به استعلام های درخواستی در سال جاری دارای روند رو به رشدی بوده است گفت: علی رغم کاهش تعداد پاسخ های منفی به استعلام ها، پایش و کنترل بسیار بیشتر و دقیق تر انجام شده است ، در بسیاری از مواقع مسئولان محیط زیست را مانع توسعه می دانستند اما در دولت تدبیر و امید در استان فارس محیط زیست به عنوان همراه توسعه پایدار تلاش کرده که به بهبود وضعیت اشتغال کمک کند.
ولوی از بهبود جمعیت گونه های مختلف جانوری در مناطق حفاظت شده استان در سالهای اخیر خبر داد و اظهار داشت : طی سال های 91 تا 93 جمعیت گونه های مختلف جانوری و حیات وحش در استان فارس روندی کاهشی داشت ، این روند به دلایل بروز بیماری ها و موارد دیگر بوده است ، اما از سال 93 تاکنون این روند بهبود پیدا کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس حفاظت بهتر، انگیزه بیشتر برای حفاظت از عرصه ها، بروز بیماری طاعون ،جوندگان کوچک و بارش برف در سال 92را از عوامل موثر در کاهش جمعیت گونه های مختلف جانوری در مناطق حفاظت شده فارس طی سال های 92 تا 94 ذکر کرد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص ادامه فعالیت سد تنگ سرخ گفت: این پروژه باید بازنگری شود و ارزیابی زیست محیطی بگیرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار