استاندار فارس با تاکید بر اینکه ورودی‌های شهر شیراز در شأن و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی باشد گفت: مبادی ورودی این شهر باید ساماندهی شود.
کد خبر: ۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶ 04 February 2015

به گزارش تسنیم، سید محمد احمدی ظهر امروز در آئین گشایش و بهره‌برداری از فاز نخست بوستان 7 هکتاری شهروند در شیراز، بر توجه ویژه شورا و شهرداری شیراز به ورودی‌های شیراز و ساماندهی این مبادی تأکید کرد و اظهار داشت: ورودی‌های شهر شیراز باید در شأن و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی باشد.

وی با تقدیر از جهت‌گیری و سیاست‌گذاری شایسته شورای اسلامی شهر شیراز و تلاش و برنامه‌ریزی شهرداری شیراز در راه‌اندازی این مجموعه خاطرنشان کرد: داشتن فضای سبز کافی از الزامات زندگی در شهرهای بزرگ و بین‌المللی است.

استاندار فارس با بیان اینکه وجود آثار فرهنگی، باستانی و تاریخی همچون آرامگاه سعدی و حافظ، تخت‌جمشید و پاسارگاد و ابنیه پزشکی شیراز با محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) جاذبه‌هایی را ایجاد کرده، تصریح کرد: این جاذبه‌ها همواره مقصد گردشگری کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای همسایه ایران بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری شیراز در سال آینده از بودجه کل استان هم بیشتر است، بیان کرد: ایجاد فضاهایی مانند بوستان شهروند با هزینه و عوارض مردم انجام می‌شود بنابراین لازم است مردم شیراز که به فرهنگ و شعور و درک بالا زبانزد هستند با رعایت مسائل فرهنگی در حفظ و نگهداری فضاهای این‌چنینی کوشا باشند.

علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز، نیز در این مراسم اظهار داشت: در دهه فجر امسال 37 پروژه با اعتبار 46 میلیارد تومان در مناطق یک، سه و هفت شهرداری شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افتتاح فاز نخست این بوستان هفت هکتاری را از جمله این پروژه‌ها دانست و گفت: امید است هاپیرمارکت و رستوران این بوستان نیز به‌زودی بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز با بیان اینکه تلاش شده در این پارک مسائلی از جمله مهندسی ارزش، اقتصاد مقاومتی، آبیاری قطره‌ای، تأمین آب گرم با استفاده از انرژی خورشیدی در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: کاشت تعدادی گونه گیاهان دارویی در این بوستان آغاز شده و پس از بهره‌برداری از فاز دوم این بوستان، آموزش کاشت گیاهان دارویی به شهروندان علاقهمند انجام می‌شود.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه فرهنگ‌سرایی در بوستان شهروند به پیمانکاری شرکت پارس‌گستر و وزارت دفاع در حال احداث است، بیان کرد: این فرهنگ‌سرا پس از اتمام، بزرگ‌ترین فرهنگ‌سرا در سطح شیراز خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت فاز دوم این بوستان در مساحتی 5 هکتاری آغاز می‌شود عنوان کرد: فاز دوم این بوستان همراه با ساخت فرهنگ‌سرایی به مساحت 3 هزار و 500 متر به عنوان یکی از فرهنگ‌سراهای منحصر به فرد شیراز و مسجدی به مساحت 400 متر تا پایان سال آینده در این بوستان به بهره‌بردرای میرسد.

شهردار شیراز با اشاره به افتتاح یکصد پروژه از جمله زیرسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، زیباسازی و پارک محله‌ای زیبا شهر و غیره در دهه مبارک فجر گفت: 8 کیلومتر لایروبی رودخانه خشک که در یک سال گذشته به همت شهرداری منطقه 7 انجام شده از جمله دستاوردهای شهرداری شیراز است.

ابراهیم شعرا، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این آئین به سیستم تأمین انرژی در بخش‌های مختلف این بوستان اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین انرژی گرمایشی توسط آبگرمکن‌های خورشیدی و زهکشی‌های مناسب در سیستم آبرسانی این مجموعه می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی برای سایر ادارات، نهادها و ارگان‌های شیراز معرفی شود.

وی عنوان کرد: امیدوارم ساخت و بهرهبرداری از این بوستان در یکی از کم‌برخوردارترین نقاط شهر شیراز تداعی استقرار خدمت به مردم این مناطق باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار