اوضاع قمر در عقرب تولید در کشور و رکودی که دیگر دارد زیادی طول می کشد در استان فارس قوت مضاعف دارد.استان فارس با توجه به مزیت ها و استعداد های فراوان هنوز هم مقصد بسیاری از سرمایه گذاران و تولید کنندگان است. سرمایه گذارانی که به محض ورود به استان به سرعت پشیمان می شوند و ترجیح می دهند خود را به دردسر نیندازند.
کد خبر: ۲۸۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 18 August 2016
اوضاع قمر در عقرب تولید در کشور و رکودی که دیگر دارد زیادی طول می کشد در استان فارس قوت مضاعف دارد.

به گزارش تابناک فارس:در چنین وضعیتی که همه در به در دنبال پول و سرمایه گذار می گردند و دیگر کسی تمایل به ایجاد کار تولیدی(اشتغالزایی) ندارد در استان فارس داستان طور دیگریست.

استان فارس با توجه به مزیت ها و استعداد های فراوان هنوز هم مقصد بسیاری از سرمایه گذاران و تولید کنندگان است.

سرمایه گذارانی که به محض ورود به استان به سرعت پشیمان می شوند و ترجیح می دهند خود را به دردسر نیندازند.

ادامه این داستان تلخ را از زبان امام جمعه شیراز بخوانید:

نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز اعتقاد دارد كه تنگ‌نظري، از چالش‌هاي مهم پيش‌روي سرمايه‌گذاران براي حضور و فعاليت در استان فارس به‌شمار مي‌رود.

آيت‌الله اسدالله ايماني گفت: در استان فارس موارد زیادی را سراغ دارم سرمایه‌گذارها را آورده‌اند، اما وقتي سرمايه‌گذار خواسته اقدام كند با بهانه‌گيري فلان مسئول روبرو شده است.

وي ادامه داد: مواردي است كه سرمايه‌گذار تا اندازه‌اي هم كار كرده اما در نهايت عطايش را به لقايش بخشيده و رفته است. حتی صنعتگرانی بوده‌اند که در جاهای دیگر صنایع آنها سرپا است و خواسته‌اند بخشی را در فارس  سرپا کنند که با مشکلات و معضلات عدیده‌ای رو به رو شده‌اند و نتوانسته‌اند کار را دنبال کنند.

وي با اشاره به وجود مشكلات براي صنعتگران در حوزه‌هاي مالياتي، بيمه، بانك‌ها و وجود ركود در بازار، گفت: تولیدكنندگان الان تولید کرده‌اند، اما رکود اجازه نمی‌دهد که تولید به بازار برسد و اين سبب شده محصولات در انبارها بماند و  بانک‌ها هم که با سودهای مرکب و رباهای ربا اندر ربا دارند شیره جان تولیدگر را می‌مکند و نمی‌گذارند صنعتگر نفس بکشد! مالیات و بیمه هم که هستند! و اگر یک ذره کم و زیاد هم شود مشکلات و معضلاتی برای او به وجود می‌آید و سختی‌هایی  ایجاد می‌شود.

آيت‌الله ايماني با بيان اينكه علاوه بر مشكلات موجود، مطالبات نانوشته‌ای که جامعه از صنعتگر دارد نيز براي توليدكنندگان چالش ايجاد مي‌كند، گفت: مثلا فلان جا می‌خواهند فلان کار را انجام دهند، عنوان مي‌كنند صنعتگر بیا ساپورت کن! يا تولیدگر بیا هزینه آن را پرداخت کن! اگر هم پرداخت نکرد جوری گوش او را می‌مالند که دفعه دیگر جرأت نکند از این عرض اندام‌ها داشته باشد، اینها همه عواملی است که این گاو شیرده را از شیردهی می‌اندازد و اجازه نمی‌دهد او سرپا بایستد.

وي در ادامه با اشاره به برخي مشكلات ايجاد شده از سوي بانك‌ها براي صنعتگران و توليد كنندگان گفت: بعضی از بانك‌ها اصلاً برخوردشان با وام گیرنده و تولید کننده برخوردی مناسبی نیست، الان که می‌گویند بهره وام 18درصد است، به عنوان مثال عرض می‌کنم، شرط می‌کند 10 درصد پول باید پیش من تودیع شود! این ده درصد اگر تودیع شود، بدون یک ریال درآمد خب همان سود 22-25 درصد است!!

آيت‌الله ايماني با انتقاد از برخي بانك‌ها در مصادره كردن واحدهاي صنعتي گفت: منتظر هستند کارخانه به شکلی دچار آفت شود بلافاصله بانک بالای سر او بیاید و قفل و نگهبان خود را بیاورد و بگویند این کارخانه مصادره شد در مقابل بدهی‌ها قفل بزند و نگهبان بر آن بگذارد.

وي تصريح كرد: این شرایط خوبی برای مملکت ما نیست و متأسفانه در این بانک‌ها گرفتار هستیم که امیدواریم دولت با این برخوردهایی که با بانک کرده است مقداری سر عقل بیایند و وجدان انسانی به آنان نهیب بزند.

به گزارش تابناک فارس؛استاندار فارس هم بارها نسبت به عملکرد بانک های استان تذکر داده و از بانک ها خواسته تا به جای ایجاد خلل در کار تولید به سرمایه گذاران تسهیلات ارائه دهند اما...

اما گوش بانک ها به حرف کسی بدهکار نیست و حکایت سلاخی بخش تولید همچنان باقیست و معلوم نیست این رفتار در کجای سیاست اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علمداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
واقعا چرا در فارس سرمایه گذاری کمتر می شود چرا سرمایه گذار فرار میکند؟چه کسی یا کسانی مانع این کار می شوند.؟؟چرا هر سرمایه داری قصد سرمایه گذاری دارد باید ملیاردها تومان به افراد یا نهاد خاص پول بدهد.یا اینکه مجبور به مشارکت با نهاد خاصش میکنند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کمی تامل کنید آقای امام جمعه !!!!میدانید بعد از انقلاب عمده مدیران تصمیم گیر از طایفه خاص بوده اند.من خود در جلساتی بودم که نمایندگان شیراز مانع سرمایه گذاری می شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار