دریافت تسهیلات 50 میلیارد ریالی برای توسعه دهکده طبیعت بوستان باراجین قزوین در جلسه شورای شهر قزوین مصوب شد.
کد خبر: ۲۷۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امشب جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در تالار اجتماعات این شهر با حضور اعضا برگزار شد و لایحه اخذ وام 50 میلیارد ریالی دهکده طبیعت مورد بررسی قرار گرفت.

به منظور رفاه حال شهروندان و ایجاد و گسترش مکان‌های تفریحی و ورزشی و مراکز گردشگری، شهرداری قزوین درصدد توسعه دهکده طبیعت منطقه باراجین و تنظیم طرح توجیهی است.

در این راستا ردیف بودجه برای حفظ، نگهداری و توسعه بوستان باراجین به منظور تخصیص اعتبارات ملی در بودجه سال 95 پیش‌بینی شده است.

همچنین مسئولان مربوطه علاوه بر بودجه 95، پیگیر و دنبال اخذ وام 50 میلیارد ریالی با بهره چهار درصد هستند تا بتوانند دهکده طبیعت بوستان باراجین را توسعه بدهند.

توسعه و حفظ فضاهای سبز، توسعه قرنطینه ملی، توسعه محوطه اطراف کبوترخانه همراه با مبلمان آن، توسعه ساختمان آکواریوم و موزه خزندگان در دهکده طبیعت، از طرح‌های توسعه‌ دهکده طبیعت بوستان باراجین است که با دریافت وام اجرایی می‌شود.

همچنین توسعه پارکینگ عمومی، توسعه تکمیلی فاز دو دهکده طبیعت بوستان باراجین، توسعه دهکده طبیعت فاز 3 و 4، توسعه پارک حیات وحش و توسعه ساختمان تاکسیدرمی در دهکده طبیعت از دیگر موارد طرح‌های توسعه این دهکده است.

در این جلسه، عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: امروز بوستان ملی باراجین فضای خوبی برای تفریح کردن شهروندان قزوینی ایجاد شده و آنها از امکانات آن بهره‌برداری لازم را می‌برند.

حسین غیاثوند با اشاره به بودجه 95 شهرداری قزوین ابراز کرد: این بودجه نسبت به سال گذشته برای توسعه دهکده طبیعت در اجرای طرح‌هایی مانند ایجاد سیستم مکانیزه در ورود و خروج بوستان، توسعه المان، نصب تابلوهای ترافیکی، افزایش روشنایی و بهسازی و افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی افزایش یافته است.

در ادامه جلسه فوق، علی صادقی نیارکی گفت: برای توسعه فضای دهکده طبیعت در بودجه 95 شهرداری قزوین در نظر گرفته شده است ولی تا پایان سال جاری همه اعتبار تخصیص نمی‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: به همین دلیل دریافت وام 50 میلیارد ریالی برای توسعه دهکده طبیعت از اهمیت بسزایی برخوردار است.   

در ادامه این جلسه، احد چگینی سخنگوی شورای عالی استان‌ها، ابراز کرد: دریافت وام 50 میلیارد ریالی کار خوبی است ولی باید این وام با اولویت پروژه‌های نیمه تمام در دهکده طبیعت هزینه شود.

وی افزود: اگر قرار است پروژه جدید شروع شود باید همخوانی با بافت دهکده طبیعت داشته باشد.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: دریافت وام 50 میلیارد ریالی در توسعه دهکده طبیعت تاثیر بسزایی دارد ولی دریافت وام فوق شرایط سختی دارد و باید دارای ویژگی‌هایی باشید تا بتوانید آن را دریافت کنید.

شیوا شهرام‌فر ادامه داد:  با دریافت وام یاد شده می‌توان دهکده طبیعت را توسعه داد و مکان خوبی را برای شهروندان قزوین در راستای تفریح کردن ایجاد کرد.

گفتنی است: در پایان جلسه، لایحه دریافت تسهیلات 50 میلیارد ریالی از سازمان همیاری شهرداری قزوین برای پروژه‌های بوستان باراجین با اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام با رای اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تصویب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار