این روزها هر ارگانی در استان از درخواست هایش از رئیس جمهور که در آستانه سفر به شیراز است می گوید و جالب اینکه هر ارگانی معتقد است که خواسته اش باید در اولویت باشد! واقعا عجیب به نظر می رسد که این درخواست ها فقط در زمان حضور فیزیکی رئیس جمهور در استان مطرح شده اند.
کد خبر: ۲۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 25 April 2015










تابناک فارس می نویسد:این روزها هر ارگانی در استان از درخواست هایش از رئیس جمهور که در آستانه سفر به شیراز است می گوید و جالب اینکه هر ارگانی معتقد است که خواسته اش باید در اولویت باشد!

واقعا عجیب به نظر می رسد که این درخواست ها فقط در زمان حضور فیزیکی رئیس جمهور در استان مطرح شده اند.

اگر این خواسته ها انقدر مهم هستند که باید در اولویت سفر هیأت دولت قرار گیرد پس چرا تا به حال پیگیری جدی برای آن ها نشده است.

هرچه بیشتر درخواست ها و خبرهای حول سفر رئیس جمهور به شیراز را می خوانیم بیشتر در طول تاریخ سیر کرده و خود را در عصر هخامنشیان یا حتی قبل از آنان می یابیم.

انگار نه انگار که در عصر ارتباطات و تکنولوژی و سرعت هستیم!حتما باید رئیس جمهور و هیأت دولت شهر به شهر بچرخند و مشکلات را ببیند تا مسئولان پیگیر حلشان باشند؟

در زمان هخامنشیان هم چاپار وجود داشته و مسائل مشکلات را به حکومت انتقال می داده و مطمئناً کوروش و داریوش شهر به شهر در امپراطوری عظیم هخامنشی نمیچرخیدند تا مشکلات حل شود و اگر هم می خواستند عمرشان کفاف نمی داد!!!

البته شاید قسمتی از این رویه اشتباه ناشی از سیستم غلط دولت قبل در قالب سفرهای استانی است.سیستمی که مسئولان و حتی مردم را شرطی کرده و انگار باید تمام مشکلات نگه داشته شود تا رئیس جمهور به استان بیاید و یکهو همه مشکلات حل شود!

بدون شک حضور فیزیکی بین مردم و سرکشی به شهرها و روستاهای مختلف بسیار کار پسندیده و بجایی است اما به شرط آنکه هدف کار نظارتی باشد نه اجرایی.

رویه سفرهای استانی به ذاته کار خوبیست اما به شرطی که سفری باشد برای نظارت بر کارهای اجرا شده توسط مسئولان آن استان و منطقه؛نه اینکه هیأت دولت به استان ها سفر کند تا خود شخص وزرا و رئیس جمهور کارهای اجرایی را انجام دهند.

به هر روی چه خوبست که مسئولان همواره پیگیر مشکلات باشند و منتظر سفر هیأت دولت برای حل آن ها ننشینند.

به امید برچیده شدن دشواری ها (اگر خدا بخواهد)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار