خطیب نماز جمعه اراک؛
تابناک: خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه برای رونق اقتصادی خیلی نباید به برجام و آمریکایی ها و دیگران امید داشت گفت: ایرانی باید جنس ایرانی مصرف کند همان طور که رهبر فرمودند باید قاچاق کالا با قاطعیت برخورد شود.
کد خبر: ۲۷۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 05 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام قربانعلی درّی نجف آبادی امام جمعه اراک در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: آن ملتی که ایمان و نشاط ندارد مرده است و آن ملتی که ایمان و نشاط دارد شهید هم شود زنده است.

امام جمعه اراک با اشاره به روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر افزود: باید تاکید کنم دختر ها باید قدر این روز را بدانند، اسلام به دختر بسیار تأکید کرده، دختر کانون عشق است اگر ما دختر را خوب تربیت کنیم بزرگترین سرمایه است. بهترین مادر ها دختری است که محبت مادرانه چشیده باشد تحقیر نشده باشد، با شخصیت بزرگ شده باشد، این دختر یک مادر شجاع، عفیف و  با عظمت می شود.

وی ادامه داد: خدا به پیامبر یک فاطمه (س) می دهد از نسل آن فاطمه 11 امام معصوم به عالم عرضه می‌شود دختر نقش آفرین است در دامن این دختر فرزندانی شجاع، لایق و با ایمان تربیت می شود مبادا کسی نسبت به دختر بی مهر باشد.

خطیب نماز جمعه اراک در خصوص اجلاس برگذار شده در استان افزود: در هفته گذشته  با حضور شورای اداری و شورای ائمه جمعه به مناسبت ایام نماز جمعه اجلاسی در خمین برگذار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و فرماندهی این قرارگاه با امام جمعه است تصریح کرد: امیدواریم با همت ارگان های ذیربط همچون سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، ارشاد، صدا و سیما، حوزه هنری و سایر نهادهای فرهنگی این قرارگاه در استان مرکزی ندای رهبری را لبیک بگوید.

ایشان افزود: این امید می رود نماز جمعه  در زمینه پاسداری از ارزش های دینی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و همچنین در مقابله با چالش ها و گسترش عفاف و حجاب و در زمینه اقتصاد مقاومتی بتواند نقش آفرین باشد.

ایشان در خصوص نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و جلسات برگذار شده ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: نکته مهم در بحث های مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان این است که بانک ها، تامین اجتماعی و بیمه ها در شرایط فعلی برای راه اندازی واحد های تعطیل و نیمه تعطیل مساعدت کنند.

حجت الاسلام دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد در کارها و پیگیری ها با تاخیر انجام شود نتیجه دلخواه حاصل نمی شود قرار بوده در سال اقدام و عمل 7500 واحد راه اندازی شود در استان ما بیش از 1640 واحد نیاز به مساعدت داشته است باید مساعدت شود تا  مشکلات نقدینگی برخی واحد ها حل شود این مشکل را همه باید حل کنیم بانک ها هم جدی تر به تعهدات خود عمل کنند دولت قول داده رشد اقتصادی را به 5 درصد برساند، استان هم این ظرفیت را دارد.

خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه برای رونق اقتصادی خیلی نباید به برجام و آمریکایی ها و دیگران امید داشت و خودمان باید همت کنیم از خدا کمک بخواهیم گفت: ایرانی باید جنس ایرانی مصرف کند همان طور که رهبر فرمودند باید قاچاق کالا با قاطعیت برخورد شود.

آیت الله دری نجف آبادی با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی اظهار کرد: استان مرکزی  16 خبرنگار را تقدیم انقلاب کرده است و یاد همه ی شهدا را گرامی می دارم خبرنگار های ما باید وظیفه شرعی خود را درست انجام دهند و با سلامت و دقت و تحلیل درست کار را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه اراک در پایان به کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو اشاره کرد و افزود: امیدوارم آنها هم همت کنند و باعث عزت و آبروی کشور باشند.کاروان ورزشی هزینه بسیار سنگینی برای کشور دارد آنها هم باید آبروی کشور را از هر نظر هم در میدان و هم از لحاظ اخلاقی و رفتاری حفظ کنند. این ورزشکاران به عنوان پرچمداران جمهوری اسلامی ایران هر جا می روند باید موجب سربلندی نظام اسلامی باشند.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار