دبیر اجرایی آیین معنوی اعتکاف در شهرستان شیراز گفت: 450 مسجد در استان فارس و 50 مسجد در شهر شیراز برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف در سالجاری آماده شده است.
کد خبر: ۲۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 23 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،حسین کریمی پنجشنبه در جلسه هماهنگی آیین معنوی اعتکاف در شیراز بیان کرد: آمارها در این بخش بیانگر افزایش تقاضا و مشتاقان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در سطح استان و شیراز است.

وی افزود: با توجه به تعامل دو هیات مذهبی محمدی و بنی هاشمی که از هیات های شاخص در شهر شیراز هستند، امور اجرایی و تدارکاتی اعتکاف امسال بر عهده این دو هیات است.

کریمی اظهارداشت: برنامه هایی از جمله سخنرانی، جلسه پرسش و پاسخ دینی، مراسم زیارت عاشورا، قرائت قرآن کریم و ادعیه، برگزاری دعای ام داوود، مرثیه سرایی و برپایی نماز جماعت برای آیین معنوی اعتکاف پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در آیین معنوی اعتکاف در شهر شیراز برای ثبت نام و شرکت در این مراسم معنوی می توانند حداکثر تا مورخ ششم اردیبهشت ماه جاری به www.heyat –mohammadi.ir مراجعه کنند.

هرساله 13 تا 15 رجب آیین اعتکاف با حضور خواهران و برادران در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود.

در این آیین کسانی که معتکف می شوند، به انجام عبادت و گرفتن روزه در مساجد اقدام می کنند و در روزهای اعتکاف مگر در مواقع ضروری، از مسجد خارج نمی شوند.

آیین اعتکاف سال 93 در بیش از 400 مسجد در استان فارس برگزار شد.

برچسب ها: اعتکاف ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار