معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد با بیان اینکه 541 نفر در این استان در انتظار فرزندخواندگی هستند گفت: این متقاضیان باید بیش از 10 سال در انتظار باشند.
کد خبر: ۲۶۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 25 July 2016
به گزارش تابناک یزد،جمال پایدار افزود: 90 درصد این افراد متقاضی فرزند دختر هستند اما از آنجا که باید مدت زیادی در نوبت باشند به پذیرفتن فرزند پسر هم راضی می شوند.
وی از واگذاری شش فرزند در سالجاری و 25 فرزند دیگر در سال گذشته به خانواده های واجد شرایط در استان خبر داد و با بیان اینکه در استان یک مرکز شیرخوارگاه و 15 مرکز شبه خانواده وجود دارد اظهار کرد: هم اکنون سه کودک در شیرخوارگاه و 142 کودک بالای سه سال در مراکز شبه خانواده استان نگهداری می شوند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد با اشاره به شرایط متقاضیانی که خواستار فرزند خوانده هستند افزود: زوج هایی که پنج سال از زندگی مشترک آنها گذشته و تمامی مراحل درمانی را برای بچه دار شدن طی کرده اند اما به استناد مدارک پزشکی بچه دار نمی شوند می توانند درخواست فرزند خواندگی خود را به کارشناسان مربوطه در ادارات بهزیستی شهرستانها ارائه دهند.
وی اظهار کرد: مناسب بودن وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی زوج های متقاضی و سطح تحصیلات، سلامت جسمانی و روانی و داشتن سن کمتر از 50 سال در پذیرش فرزندخواندگی بسیار مهم و موثر است و کارشناسان فرزندخواندگی این مسایل را مورد بررسی قرار می دهند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد اضافه کرد: پس از اینکه شرایط زوج برای فرزند خواندگی مورد تایید قرار گرفت فرزند مورد نظر به مدت شش ماه تا دو سال به صورت آزمایشی با خانواده متقاضی زندگی می کند و در صورت تایید کارشناس فرزندخواندگی شهرستان و ارسال گزارش به دادگستری، حکم قطعی فرزندخواندگی صادر خواهد شد.
50 هزار نفر در استان یک میلیون و 100 هزار نفری یزد از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار