رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از معرفی 78 طرح و پروژه برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان در نشست کارگروه تسهیل خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 24 July 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: فقدان نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال در این استان است که در این زمینه با حمایت دولت تاکنون بیش از 700 واحد به بانک‌ها معرفی شدند.

وی ادامه داد: از تعداد واحدهایی که آخرین نشست به بانک‌ها معرفی شدند، بانک ملی و صادرات بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان یزد با بیان اینکه با اخذ تسهیلات بانکی، مشکل نقدینگی این واحدها برطرف می‌شود، اضافه کرد: مجموعه 764 هزار و 600 میلیون ریال تسهیلات به این واحدها اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های دولتمردان و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به زودی شاهد تحرک بیشتری در بخش تولید خواهیم بود، عنوان کرد: خوشبختانه همدلی و وحدت بین همه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان مختلف سبب شده که بسترهای لازم برای پیشرفت و توسعه در این استان فراهم باشد و یزد به زودی با رشد اقتصادی خوبی همراه می‌شود.

علمدار یزدی با بیان اینکه دستور‌العمل نظارت بر طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید به کارگروه‌های تسهیل در استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: اخذ تعهدنامه از صنایع متقاضی تسهیلات یکی از موارد این دستورالعمل بوده که برای رفع بخش مهمی از مشکلات صنایع در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس این دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهایی است که مشکل بازار ندارند و تنها با مشکل نقدینگی مواجه هستند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت یزد از عقد قرارداد بین تعدادی معدود از واحدهای تولیدی و بانک‌های عامل در استان خبر داد و گفت: واحد تولیدی دو هفته پس از معرفی از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فرصت دارند تا به بانک‌های عامل استان مراجعه کنند اما تعداد زیادی از متقاضیان هنوز به بانک مراجعه نکرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار