مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نشستهای نقد و بررسی کتاب در آرامگاه حافظ، سعدی و دیگر بزرگان ادبیات ایران و در میان میان مردم برپا شود.
کد خبر: ۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ 03 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد مریدی در حاشیه نشست خبری جشنواره های موسیقی، تئاتر و فیلم فجر شیراز برگزاری نشست های بی روح و غیرجذاب در پیوند با کتاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: این نشست ها در فضای بسته امتیازی برای پایتخت کتاب شدن محسوب نمی شود، لذا به دنبال این باشیم که این نشستها در آرامگاه حافظ، سعدی و دیگر بزرگان ادبیات ایران و در میان میان مردم برپا شود.

مجوزهای کتاب از اول فروردین در فارس مستقل انجام می گیرد

این مقام فرهنگی استان همچنین از اجرایی شدن طرح صدور مجوزهای کتاب در فارس خبر داد و بیان کرد: از یکم فروردین ماه ۱۳۹۴ کلیه جریان کتاب در شیراز صورت می گیرد و تمامی اختیارات صدور مجوزها به استان تفویض شد.

مریدی تاکید کرد: در حوزه هایی که حساسیت ویژه ای نیست زمان صدور مجوز کوتاه می شود، زیرا در همه حوزه ها غنی هستیم و بررس های مرتبط کتاب را داریم. این درحالیست که رئیس انجمن قلم استان نیز در جلسات صدور مجوز مستقر خواهد شد.

مدیرکل ارشاد فارس درخصوص راه اندازی دوباره گذرهنر شیراز نیز گفت: بنابود ویژه برنامه هایی با موضوع کودکان در گذر هنر برگزار شود که متاسفانه هنوز این کار ممکن نشده است و یکی از نهادهای فرهنگی مرتبط با مدیریت شهری مانع این کار شده است.

مریدی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان متولی مستقیم این جریان اصرار بر این موضوع دارد، گفت: تاکید ما بر این است که هنرمندان و فرهنگوران افزون بر این، فضاهای متعددی در این باره داشته باشند. زیرا محیط ها، محوطه ها و بوستان های بسیاری برای گسترش گذرهنر در جای جای شیراز برای فراهم شدن فرصت های عادلانه و مساوی فرهنگی و هنری برای مردم هنردوست شیراز وجود دارد که پتانسیل های آن مغفول مانده است.

بودجه واقعی جشنواره فیلم فجر شیراز ۶۰ میلیون تومان است

وی درباره کاهش تعداد آثار و کاستن روزهای جشنواره فیلم فجر شیراز، پاسخ داد: بودجه ای که برای جشنواره فیلم فجر شیراز در شورای برنامه ریزی استانداری در نظر گرفته شد ۶۰ میلیون تومان است که هزینه های واقعی آن ۳۷۵ میلیون تومان است. با اینکه این رقم را به ۳۲۵ میلیون تومان کاهش دادیم اما هنوز برای تامین هزینه های آن جای نگرانی است. چراکه هزینه های برگزاری این جشنواره از بابت بلیت فروشی تامین می شود.

وی با اعلام اینکه رشد و تکثری در حوزه موسیقی استان صورت نگرفته است، دیدگاه های علما و دلسوزان نظام را درخصوص موسیقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: موضوع موسیقی سیاستگذاری فرادستی می طلبد زیرا نگاه های چندگانه مدیریتی در قالب سیاست های مشخص کار را برای مدیران اجرایی سخت خواهد کرد.لذا این باید یک رویه درست داشته باشد تا دچار چندگانگی فکری و ذهنی نشویم.

دکتر مریدی

این مقام ارشد فرهنگی فارس از رشد ۸۱ درصدی کارهای فرهنگی و هنری در ۵ماهه مدیریت جدید ارشاد استان خبر داد و گفت: این افزایش رشد با نداشته های مالی همتی افزون می طلبد. اما این به مفهوم آن نیست که صرفا در یک حوزه متمرکز شده ایم.

وی بخش عمرانی فرهنگ و هنر استان فارس را نیازمند نگاه ویژه در بودجه سال آینده دانست و افزود: فارس برای گسترش طرح های عمرانی فرهنگی و هنری نیازمند بسترهای مناسب است که ساخت سینماها یکی از این بسترهاست که دولت بیشتر نقش مشفق را برعهده دارد.

مریدی کاهش فضاهای سینمایی شیراز را تایید کرد و گفت: بدین خاطر تلاش می کنیم با جلب نظر متولیان مجموعه ی تجاری خلیج فارس راه اندازی ۵ سینمای آنرا در اولویت های مجموعه یادشده قرار دهند.

فرهنگ و ارشاد به هیچ عنوان توهین به هنرمندان، اهالی رسانه و فرهنگوران را نمی پذیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با تاکید بر اینکه این مجموعه خود را از مباحث سیاسی جدا می داند، توهین به خبرنگاران را محل مسامحه ندانست و گفت: این نهاد به هیچ عنوان در قبال توهین به هنرمندان، اندیشمندان و فرهنگوران کوتاهی نمی پذیرد.

مریدی مسایل پیش آمده در یکی از نهادهای مرتبط با مسایل شهری را نکوهش کرد و گفت: در این باره چنانچه خانه مطبوعات پشتیبانی نکند وجود بی معنایی دارد. اگر قرار است هر بی حرمتی و بی عزتی شود و خانه مطبوعات استان سکوت کند، این بی حرمتی ها گسترش یافته و گریبان دیگر دلسوزان را هم می گیرد.

وی افزود: حق خبرنگار است که آزادانه به نقد بپردازد اگرچه حوزه مطبوعات خطرناک و خطیر است مشروط به اینکه اخلاق حرفه ای رعایت شود کسی اجازه ندارد ذره ای بی حرمتی به خبرنگاران رسانه های رسمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار