اولین آکواریوم بزرگ شیراز تا سال آینده با همکاری سرمایه گذاران ترکیه ای به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۶۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 23 July 2016
رئيس كميسيون سرمايه گذاري شوراي شهر شيراز با اعلام اين مطلب گفت: در بازديدي كه از آكواريوم اصفهان داشتيم مشاهده كرديم اين طرح علاوه بر جذب گردشگران، به عنوان مكاني براي تفريح مردم شهر نيز مي تواند كارآيي خوبي داشته و مفيد باشد.شعرا افزود: با توجه به اين موضوع، ساخت آكواريوم بزرگ شيراز پس از طرح در كميسيون در شوراي شهر نيز مطرح و به تصويب رسيد و شهرداري شيراز مكلف شد براي ساخت آن اقدامات لازم را انجام دهد.
عضو شوراي شهر شيراز ادامه داد: در همين ارتباط يك سرمايه گذار تركيه اي براي ساخت اين پروژه اعلام آمادگي كرده كه پس از بررسي پيشنهاد اين سرمايه گذار در كميسيون، قرار شد اين پروژه با همكاري شهرداري شيراز و شريك تركيه اي ساخته و تا سال آينده راه اندازي شود.
وي از اجراي مراحل طراحي آكواريوم توسط شريك تركيه اي خبر داد و اظهار داشت: در راستاي اين قرارداد سرمايه گذار ترك 30 درصد از مشاركت را قبول كرده است.
وي ادامه داد: البته با توجه به تاخيري كه در اجراي اين تفاهم نامه صورت گرفته احتمالاً زمان بهره برداري از اين پروژه به سال آينده موكول مي شود.
شعرا در خصوص ابعاد اين آكواريوم گفت: هنوز ابعاد آن مشخص نشده اما به طور قطع اين آكواريوم مي تواند به يكي از بزرگترين آكواريوم هاي كشور تبديل شود كه ظرفيت پذيرش 2 تا 3 هزار بازديد كننده را در يك زمان داشته باشد و انواع آبزيان بزرگ و كوچك را در آن به نمايش بگذاريم.
وي افزود: هزينه اجراي اين پروژه به ابعاد آن بستگي دارد كه طراحي آن توسط شريك تركيه اي در حال انجام است.
شعرا در خصوص وضعيت اجراي پارك آبي شيراز هم گفت: در حال حاضر هنوز قراردادي براي اجراي اين پروژه امضا نشده اما چند سرمايه گذار براي اجراي آن اعلام آمادگي كرده اند كه اين موارد در دست بررسي است.
رئيس كميسيون سرمايه گذاري شوراي شهر از امضاي چند تفاهم نامه سرمايه گذاري در بزرگ ترين پارك در حال ساخت جنوب كشور در شيراز خبر داد و افزود: هدف ما در شورا و شهرداري در زمينه سرمايه گذاري، رفاه حال شهروندان و توجه به تفريح و سرگرمي آن هاست كه در همين راستا در حال حاضر چندين بسته سرمايه گذاري در پارك 580 هكتاري درنظر گرفته شده و با سرمايه گذاران تفاهمنامه امضا كرده ايم.
وي اضافه كرد: در اين زمينه علاوه بر اجراي تله كابين در اين منطقه، قرار است تعداد زيادي هتل، رستوران، سينماهاي چند بعدي و مراكز تفريحي ايجاد شود كه براي اجراي اين پروژه با يك كنسرسيوم تفاهم نامه منعقد كرديم.
وي ادامه داد: علاوه بر اين براي ساخت شهربازي اين پروژه نيز از طريق سازمان همياري شهرداري ها با يك شركت چيني در حال مذاكره هستيم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
امیدواریم وعده مسئولین جنبه اجرایی داشته باشد نه فقط جنبه وعده سر خرمن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار