نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد و دومین نمایشگاه تخصصی نساجی سنتی پس از پنج روز فعالیت با تجلیل از غرفه داران برتر این نمایشگاه به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۲۶۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 18 July 2016
به گزارش تابناک یزد،در آخرین روز نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاون صنایع دستی این اداره کل از غرفه داران برتر این نمایشگاه تقدیر شد.
محمدمهدی شرافت در خصوص نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان اظهار داشت: این نمایشگاه در بالاترین سطح کیفی برگزار شد که این امر مبین توانایی هنرمندان صنایع دستی در تولید محصولات و بیانگر رونق روزافزون صنایع دستی و جایگاه آن در سبد خرید خانواده هاست.
وی استقبال عمومی از این نمایشگاه را بی سابقه خواند و از صنعتگران و دست اندر کاران برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.
شرافت در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه استقبال از این نمایشگاه خوب شد، اظهار کرد: بر اساس اعلام مدیریت مجموعه باغ دولت آباد به صورت میانگین شبی 14هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند.
وی افزود: ظرفیت بالای باغ جهانی دولت آباد و قرار گرفتن آن در مسیر زندگی شهری و نیز استقبال مسافران تابستانی و اطلاع رسانی رسانه ها و تبلیغات محیطی دلیل افزایش بازدیدها از این نمایشگاه بود به گونه ای که در شب پایانی 19هزار و 500 نفر از نمایشگاه دیدن کردند.
نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از 22 لغایت 26 تیرماه در باغ دولت آباد یزد برگزار شد و در این نمایشگاه صنعتگران صنایع دستی در رشته های مختلف از سراسر ایران حضور داشتند.
یزد از استان های توانمند در حوزه صنایع دستی است و هم اکنون در این استان بیش 50 رشته صنایع دستی وجود دارد که هنرمندان و صنعتگران به صورت انفرادی و کارگاهی به انجام آن مشغول هستند و دو هزار و 985 کارگاه و 25تعاونی صنایع دستی زیرپوشش و حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد.
فرش بافی، زیلوبافی، ترمه، زری، مخمل، شمد، دارایی، چادرشب، دستمال یزدی، روتختی، خورجین بافی(لبافی)، پتو، جاجیم، شال بافی، بقچه، لنگ، قناویز، روفرشی، شال بافی، قلم زنی، شیشه گری، بافت پادری، کف پوش و چرم سازی، موتابی و نمد مالی از صنایع دستی استان یزد است.
تاکنون 47 پرونده در حوزه ثبت آثار ناملموس در استان یزد به ثبت رسیده که از نظر تعداد پرونده های ثبت ناملموس در سال 94 استان یزد رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار