نخستین انجمن میراث فرهنگی کشور در مراسمی با حضور مسعود سلطانی فرمعاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فارس تشکیل شد.
کد خبر: ۲۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 21 April 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس:سلطانی فر که برای شرکت در مراسم یاد روز سعدی به شیراز سفر کرده است در جمع اعضای انجمن میراث فرهنگی استان فارس گفت: احیای انجمن های میراث فرهنگی بعد از 10 سال صورت گرفته است که امیدواریم تا 6 ماه دیگر این انجمن ها در تمامی استان های کشور تشکیل و فعال شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: با توجه به محوطه های تاریخی بسیار زیادی در کشور وجود دارد و تامین حفاظت از این محوطه ها با استفاده از یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی به صورت گسترده و کامل وجود ندارد از این رو باید از ظرفیت انجمن های میراث فرهنگی نهایت بهره را برد .

رئیس سازمان میراث فرهنگی انجمن های میراث فرهنگی در واقع امکانات و ظرفیت هایی هستند که از نیروهای مردمی و علاقمندان و دلسوزان میراث فرهنگی تشکیل می شوند که به صورت یک شبکه گسترده آموزش های لازم را در خصوص حفاظت از آثار تاریخی می بینند و با همکاری آنها میراث گرانبهای این مرزو بوم حفظ و حراست می شود .

وی با اشاره به این که 10 سال قبل این انجمن ها به طور کامل منحل شدند افزود : با توجه به این که ذخایر گرانبها و مجموعه های ارزشمند تاریخی کشور همواره از سوی عوامل مختلفی تهدید می شود از این رو استفاده از توان و ظرفیت انجمن میراث فرهنگی می تواند تاثیر بسزایی در حفاظت از آثار داشته باشد .

معاون رئیس جمهور گفت : فارس نخستین استان در کشور است که انجمن میراث فرهنگی با حضور 12 عضو اصلی تشکیل شده است .

بنابراین گزارش سید محمد احمدی استاندارفارس به عنوان رئیس ، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس به عنوان دبیر و علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری . حمیدرضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش . علیرضا پاک فطرت شهردار . بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد . حجه الاسلام موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه . سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیما . هوشنگ عشایری مدیر کل راه و شهرسازی . مجید ارشاد رئیس دانشگاه . علی ابراهیمی کارنامی مدیر کل محیط زیست . غلامحسین یعقوبی رئیس شورای اسلامی به عنوان اعضای این انجمن انتخاب شدند .

گفتنی است این انجمن در تمامی شهرستان های فارس با ریاست فرمانداران هر شهرستان و دبیری مسئولین میراث فرهنگی به زودی تشکیل می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار