کد خبر: ۲۶۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 15 July 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای یزدگفت: با تجهیز تمام 38 حلقه چاه های کشاورزی دشت چاهگیر از توابع بخش بهمن ابرکوه به کنتورهای هوشمند 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.
سید محمد طباطبایی  اظهار کرد: از مجموع 650 حلقه چاه در ابرکوه تاکنون 538 چاه کشاورزی نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کردند.
وی بابیان اینکه بر روی بیش از 460 حلقه چاه کشاورزی دراین شهرستان کنتور هوشمند نصب شده است افزود: ما بقی نیز تا پایان شهریور ماه امسال این طرح به اتمام می رسد.
این مسئول ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای حفاظت منابع آب شهرستان ابرکوه ، با هدف کاهش و جلوگیری از هدر رفت آب شارژ و راه اندازی کنتورهای هوشمند در سال جاری آغاز شده است.
طباطبایی بابیان اینکه در حوزه دشت آب ابرکوه به لحاظ افت منابع آب زیر زمینی جزو مناطق ممنوعه و بحرانی توسط وزارت نیرو است خاطرنشان کرد : باید با همکاری دستگاه های اجرایی با نصب کنتورهای هوشمند از برداشت بی رویه آب جلوگیری شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی شهرستان ابرکوه، حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی در دستور کار قرار دارد.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی با مصوبه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان ، این شورا 24 حلقه چاه غیر مجاز شناسایی پلمپ یا پرکرده و نیز 40 دستگاه ادوات حفاری غیر مجاز را توقیف کرده است.
وی افزود: با پرکردن چاههای غیر مجاز سه میلیون متر مکعب آب در مقایسه معادل کل آب شرب مورد نیاز شهرستان ابرکوه صرفه جویی شده است.
این مسئول همچنین تاکیدکرد: هجوم آب شور از سمت کفه ابرکوه به سمت سفره آب زیر زمینی چاههای بخش بهمن و منطقه چاهگیر و شور و تلخ شدن چاههای کشاورزی بحران آبی را دو چندان کرده است .
وی خاطرنشان کرد: با تداوم این امر آینده کشاورزی ابرکوه با فاجعه ای غیر قابل جبران روبرو می سازد و اشتغال نیمی از مردم این شهرستان را مستقیم و غیر مستقیم تهدید می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار