کد خبر: ۲۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 14 July 2016
به گزارش تابناک یزدفرماندار شهرستان تفت در شوراي آرد و نان اين شهرستان اظهار كرد: كيفيت نان شهرستان تفت در قياس با ساير مناطق، نمونه و سرآمد است.

 "محمود زارع رشكوييه" در اين نشست با بيان آن كه اهميت و نقش نان در تامين و تكميل سفره مردم براي همگان عيان و آشكار است، ادامه داد: خوشبختانه امروز شهرستان تفت عموماً از نانواهاي كاربلد و متعد و مردم‌مدار و به تبع آن، نان‌هاي با كيفيت و مطلوبي برخوردار است كه جاي قدرداني دارد.

وي بر ارائه آرد لازم و مطلوب به نانوايي‌ها تاكيد كرد و ادامه داد: لازم است در خصوص زمان فعاليت و كار نانوايي‌هاي مناطق مختلف، اطلاع‌رساني لازم به عمل آيد و برنامه‌ريزي منظم و روشني براي فعاليت نانواها تنظيم و اجرا شود.

فرماندار ارائه كشيك‌هاي منظم نانوايي را در ساعات مختلف شبانه‌روز ضروري برشمرد و گفت: ايجاد هماهنگي و تعامل ميان نانوايي‌هاي شهرستان تفت، موجب اعتماد بيشتر و ارائه خدمت سالم‌تر به مردم خواهد شد و اداره صنعت، معدن و تجارت بايد در اين رابطه اقدامات لازم را به عمل آورد.

وي رعايت بهداشت در طبخ نان را مهم و حائز اهميت ارزيابي كرد و گفت: خوشبختانه بهداشت نان در سطح نانوايي‌هاي شهرستان تفت مناسب و مطلوب است، ليكن اعمال نظارت‌هاي لازم در حوزه‌هاي بهداشتي، از برخي تخلفات احتمالي جلوگيري مي‌كند و براي جامعه اطمينان‌بخش خواهد بود.

زارع نانواها را از اقشار سخت‌كوش، پرتلاش و متدين برشمرد و افزود: بايد قدردان خدمت و تلاش‌هاي اين عزيزان پرتلاش باشيم چرا كه امروز نان طبخ شده در شهرستان تفت در قياس با ساير مناطق سرآمد و نمونه است و از كيفيت نسبتاً بالايي برخوردار است.

وي ابراز اميدواري كرد كه با تلاش همه عوامل و متوليان حوزه توليد آرد و نان و رفع برخي كاستي‌ها، شاهد رشد روز افزون كيفيت نان در شهرستان تفت باشيم.

فرماندار تفت خواستار ترويج فرهنگ خريد نان به ميزان مورد نياز در جامعه شد و گفت: خريد بيش از اندازه‌ي نان، موجب كاهش كيفيت در زمان مصرف شده و دور ريز اين نعمت ارزشمند الهي را افزايش مي‌دهد كه شايسته جامعه اسلامي نيست.

زارع در پايان نيز تاكيد كرد: بايد فرهنگ استفاده بهينه از نان در تمام خانواده‌ها مورد توجه قرار گيرد تا بركت در سفره‌هاي مردم جاري شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار