تا پایان تیرماه یک قطار 5 ستاره به ناوگان ریلی فارس افزوده می شود.
کد خبر: ۲۵۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 28 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:مديركل راه آهن فارس با اشاره به آمادگي راه آهن براي مسافرت هاي تابستاني، گفت: در حال حاضر در تمامي ايستگاه ها آمادگي لازم براي ارائه خدمات رفاهي مسافران وجود دارد و تمامي امكانات رفاهي از جمله نمازخانه، سالن هاي انتظار و استراحت مسافران و ساير امكانات آماده است.
مهرداد انصاري درخصوص ميزان استقبال مسافران از سفر با قطار، اظهار داشت: گرچه هنوز هم بخشي از ظرفيت ما خالي است اما در صورت افزايش تعداد مسافران آمادگي اضافه كردن تعداد ديگري سالن (واگن مسافري) جديد را داريم.
وي تصريح كرد: در راستاي ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران راه آهن استان، نيمه دوم تيرماه قطار 5 ستاره فدك براي حركت در حدفاصل شيراز- تهران وارد ناوگان حمل ونقل ريلي استان مي شود.
وي ادامه داد: در قطار 5 ستاره فدك 20 نوع خدمات خاص و ويژه از جمله خدمات مربوط به پذيرايي ارائه مي شود و علاوه بر آن، نوع و كيفيت مبلمان و خدمات صوتي و تصويري آن داراي كيفيت بالايي است.
مديركل راه آهن فارس گفت: اين ناوگان متعلق به بخش خصوصي است و اگر از آن استقبال شود به طور قطع خدمات بهتري نيز به مسافران عرضه ميشود و در غير اين صورت بخش خصوصي قطارهاي خود را باز مي گرداند.
وي افزود: با توجه به سهولت سفر با قطار و امنيت آن كه بيش از اتوبوس است و كمتر خبري از حوادث و سوانح در قطارها مي شنويد و در حالي كه هر روز شاهد تصادفات و تلفات نگران كنندهاي از اتوبوس ها هستيم، ما از نظر كيفي و كمي و نيز ايمني، خدمات مناسبي را براي مسافران قطار در نظر گرفته ايم. وي درخصوص هزينه بليت قطار نيز گفت: با توجه به اينكه بهره برداري از راه آهن توسط بخش خصوصي انجام مي شود و اين بخش به عهده ما نيست، قيمت گذاري ها توسط بخش خصوصي انجام مي شود اما ما بر روي آن نظارت داريم تا از سقف پيش بيني شده بالاتر نرود.
وي ادامه داد: در حال حاضر قطار هر روز از شيراز به سمت تهران حركت مي كند كه مسافران مشهد نيز مي توانند با استفاده از اين قطار به صورت دوسره به مشهد سفر كنند و علاوه بر اين يك روز در ميان هم يك قطار به سمت مشهد حركت ميكند كه در صورت استقبال مسافران، به دنبال روزانه شدن اين قطار نيز هستيم.
انصاري گفت: علاوه بر اين در 7 ايستگاه از 23 ايستگاه مسير راه آهن شيراز- اصفهان، ظرفيتهاي لازم براي مسافران اين مناطق ديده شده است.
وي درخصوص راه اندازي قطار گردشگري شيراز- مرودشت نيز اظهار داشت: از اوايل مرداد به دنبال راه اندازي نمادين قطار گردشگري هستيم اما تداوم حركت اين قطار مستلزم همكاري تورها و آژانس هاي گردشگري با ماست و در صورت استقبال از اين قطار، به طور قطع فعاليت آن نيز ادامه مي يابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار