استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: پارک ها و بوستان ها از بهترین مکان ها برای احداث کتابخانه ها هستند.
کد خبر: ۲۵۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 27 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد علی افشانی، یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس در شیراز افزود: البته این کار باید به شکلی انجام شود که ورودی و خروجی کتابخانه ها و پارک ها مستقل از هم باشند و تابع شرایط بوستان ها نباشد تا افرادی که به دلایل مختلف نیاز به مراجعه به کتابخانه دارند دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: در عصر کنونی انسانها روزانه صدها صفحه را در فضای مجازی از مقابل چشم خود عبور می دهند که ممکن است در میان آنها مطالب ارزشمندی نیز وجود داشته باشد اما این مطالب در ذهن نمی ماند اما مطالب یک کتاب را که در مدت یک هفته مطالعه می کنیم در ذهن نقش می بندد.
افشانی، ضمن تاکید بر لزوم توسعه کتابخانه ها بیان کرد: توسعه یک فرآیند پیچیده، تاریخی، مستمر و تدریجی تعریف شده که مهمترین پایه آن کتابخانه است.
استاندار فارس افزود: اهمیت کتابخانه بیش از آن است که امروز مورد توجه قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: باید معلمان را ترغیب کنیم که دانش آموزان خود را تشویق کنند که برای مطالعه به کتابخانه ها مراجعه کنند تا به این ترتیب کتاب و کتابخوانی رونق یابد.
استاندار فارس، اهمیت کتابخوانی را از کتابخانه بیشتر دانست و گفت: باید در زمینه سخت افزار کمتر هزینه کنیم و به نرم افزار و مغزافزار توجه بیشتری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار