عضو هیات رئیسه مجلس ششم گفت: اینکه یک جریان سیاسی با استفاده از نهادهای قدرت و ابزاری که در دست دارد بیاید و در جامعه عرض‌اندام کند درست و پذیرفته نیست، چرا که در یک جامعه دموکراتیک صندوق‌های رای، وزن جریان‌های سیاسی را مشخص می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 27 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایلنا: سیدابراهیم امینی شامگاه یک‌شنبه ششم تیر ماه در ضیافت افطار انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز با بیان اینکه اگر یک بررسی دقیق از اتفاقات چند ساله اخیر در حوزه سیاسی و اجتماعی کشور داشته باشیم متوجه خواهیم شد که  کم‌رنگ شدن حضور اصلاح‌طلبان به دلیل پایین آمدن وزن اجتماعیشان نبوده است افزود: این کم‌رنگ شدن درست زمانی رخ داده است که رقیب با استفاده از امکانات خود محدودیت‌هایی را در عرصه‌های مختلف برای اصلاح‌طلبان ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی در جریان اصلاحات گفت: انتخابات سال 84 درس بزرگی به ما داد و آن هم اینکه با تعدد نامزدها و جزیره‌ای عمل کردن هیچگاه موفق نخواهیم شد.

امینی با اشاره به نتایج انتخابات مجلس دهم گفت: نتایج این انتخابات یک حقیقت را بار دیگر آشکار کرد و آن هم رای ثابت اصولگرایان در انتخابات بود.

نماینده اسبق مردم ممسنی در مجلس ششم افزود: رای آقای حداد در مجلس نهم و دهم به یک اندازه بود، اما دلیل اینکه این نماینده اصولگرا در مجلس دهم جایی در میان سی نماینده تهران ندارد تنها حضورآگاهانه مردم پای صندوق‌های رای  و برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان بود.

امینی با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان که با استفاده از اقبال عمومی مردم به  لیست امید موفق به حضور در مجلس شدند اما در میانه راه اخلاق سیاسی را رعایت نکردند افزود: دوستان در مجلس نتوانستند سهمشان را ازاین پیروزی بزرگ بگیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه در همه جای دنیا مرسوم است کسانی‌که در پیروزی نقش دارند باید در پیشبرد اهداف پس از پیروزی نیز نقش داشته باشند افزود: در همه جای دنیا کسی که در یک انتخابات سرلیست است و موفق به کسب رای اول می‌شود، در مجلس نیز تابلو لیست برنده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از تیم اقتصادی دولت یازدهم بر لزوم تجدیدنظر روحانی در این تیم تاکید کرد و گفت: نباید به هیچ قیمت اجازه داد که مردم از عملکرد دولت دلسرد شوند.

امینی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت توانایی لازم را برای تحقق اهداف روحانی ندارد افزود: اگر مردم از عملکرد اقتصادی دولت دلسردشوند راضی کردن آنها برای حضور مجدد پای صندوق رای کار سختی است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اشراف مخالفان دولت به این موضوع و ایجاد هجمه گسترده رسانه‌ای به دولت را با چاشنی مسایل اقتصادی چالش پیش روی دولت روحانی دانست و افزود: متاسفانه تیم اطلاع‌رسانی دولت یازدهم توان و وقت مقابله با این هجمه گسترده را ندارد.

امینی کارکردتاثیرگذارتیم اطلاع رسانی دولت را مستلزم تعریف یک ساختار حرفه‌ای و مستقل از دیگر مسئولیت‌ها دانست و افزود: این تیم باید به درستی و با استفاده از ابزار مختلف به مردم اعلام کند که چه موضوعاتی مانع از تحقق اهداف دولت در اجراشده است.

وی دربخش پایانی صحبت‌هایش به سرانجام رسیدن پرونده هسته‌ای ایران را یکی از اقدامات ماندگار دولت و نتیجه سپردن کار به کاردان دانست وافزود:رئیس جمهوربایددرحوزه اقتصاد واطلاع رسانی نیز کار را به افراد کاردان و همراه واگذار کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار