امام‌جمعه خفر گفت: در خفر 3 هزار حلقه چاه وجود دارد که با برداشت بی‌رویه آب دچار افت شدید شده و هم‌اکنون با خطر خشک شدن روبه‌رو است.
کد خبر: ۲۵۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 23 June 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محسن روحانی امشب در چهاردهمین همایش خیران خفری مقیم شیراز در سخنانی اظهار داشت: با خشک شدن تدریجی چاه‌های آب کشاورزی در شهرستان خفر بیش از 30 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی با خطر خشک‌سالی جدی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه‌بر مشکل خشک‌سالی شاهد افزایش مهاجرت روستاها به شهرها در این منطقه هستیم افزود: مهم‌ترین عامل بازدارنده مهاجرت روستائیان به شهرها اجرای طرح آبخیزداری است که برای این طرح بعد از 20 سال هیچ‌گونه اقدامی جدی و اساسی از سوی مسؤولان کشاورزی و منابع طبیعی صورت نگرفته است.

امام‌جمعه خفر خاطرنشان کرد: در هر منطقه باید متناسب با ظرفیت‌های موجود آن برنامه‌ریزی کرد و در این راستا با مدیریت آب در بستر رودخانه قره‌آغاج که یکی از اصلی‌ترین منابع آب کشاورزی است می‌توان با اجرای طرح آبخیزداری از خشک شدن چاه‌های آب جلوگیری کرد.

روحانی تصریح کرد: تأمین آب کشاورزی شرایطی را برای مردم این منطقه که بیشتر به باغداری و کشاورزی مشغول هستند فراهم می‌‌کند تا تمایلی به مهاجرت به شیراز و دیگر شهرها و استان‌های همجموار نداشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که در قرآن و دین مبین اسلام به کمک به محرومان، فقرا و ایتام سفارش شده است، گفت:  امیدواریم در همایش خیران خفری مقیم شیراز که به همت کمیته امداد فارس برگزار شده است بتوان زمینه کمک به محرومان و ایتام این منطقه را فراهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار