استاندار فارس گفت: پارسال 2.2 دهم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به حوزه صنعت کشور اختصاص یافت که یک میلیارد و 60 میلیون دلار آن یعنی 44درصد به فارس اختصاص داده شد.
کد خبر: ۲۵۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 23 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: «سید محمد علی افشانی» شامگاه چهارشنبه در همایش روز ملی اصناف در شیراز، ضمن تبریک این روز به تمام اصناف و بازاریان افزود: تولید کنندگان باید توان تبلیغ کالای خود را داشته باشند و امروز باید بازاریابی را به روش جدید انجام دهیم.
وی گفت: در دنیای امروز محال است بدون اینکه توان ایجاد ارتباط با بازار مصرف داخلی و خارجی داشته باشیم بتوانیم روی پای خود بایستیم.
وی بیان کرد: در دنیای قدیم، بازار به عنوان تنها تشکیلاتی که مردم مراودات خود را در آن انجام می دادند وجود داشت اما امروز دیگر روش های سنتی پاسخگو نیست.
استاندار فارس گفت: در دنیای امروز در کنار قدرت بازاریابی، باید توان و قدرت ارائه کالای باکیفیت را نیز داشته باشیم.
افشانی، توانمندی تولید کننده در تبلیغ کالای تولیدی خود را نیز لازم و ضروری دانست و ادامه داد: اگر در گذشته انجام معاملات و خرید و فروش با کارت اعتباری، در فضای مجازی و بدون حضور فروشنده و خریدار برای کسی پذیرفتنی نبود اما امروز بخش قابل توجهی از اقتصاد دنیا به روش مجازی است و به همین دلیل عصر امروز را عصر ارتباطات و اطلاعات و عصر خانواده های مقتدر می نامند.
وی گفت: در چنین عصری خانواده ای مقتدرتر است که دسترسی سریعتر به اطلاعات داشته باشد و کسی در این رقابت پیروز است که سریعتر اقدام کند.
استاندار فارس افزود: بازار ما باید در این زمینه تلاش کند تا از دنیای امروز عقب نماند.
افشانی، یکی از خصوصیات بازار کشورمان را وفای به عهد دانست و ادامه داد: نسل امروز نیز باید این خصوصیت بارز و مثبت را از گذشتگان بیاموزند.
او اظهار کرد: این ویژگی سرمایه اصلی بازار بود و این سرمایه باید حفظ شود چرا که در دنیای امروز که سرمایه به سه بخش سرمایه فیزیکی، انسانی و اجتماعی تقسیم می شود و مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی نیز ایجاد اعتماد بین انسان های یک جامعه است.
وی گفت: راستگویی، صداقت و امانت داری از مولفه های اصلی سرمایه اجتماعی است و هرچه در جامعه ای سرمایه اجتماعی بالاتر باشد آن جامعه توسعه یافته تر است.
استاندار فارس، رعایت حقوق مصرف کنندگان را از مهمترین وظایف اصناف دانست و تصریح کرد: امیدواریم همانگونه که مجموعه اتاق اصناف فارس در سطح ملی به عنوان نخست دست یافت در رعایت حقوق مصرف کننده و افزایش کیفیت تولیدات نیز استان اول کشور باشد.
وی، حمل و نقل آسان و مطلوب را لازمه موفقیت صنوف مختلف دانست و اضافه کرد: در این زمینه شاهد انجام اقدامات و فعالیت های خوبی در استان فارس هستیم که در آینده نزدیک می تواند زمینه ساز تحولی عظیم در حوزه حمل و نقل استان باشد.
او گفت: یکی از پروژه های مهم و در دست اجرا آزاد راه شیراز – اصفهان است که کلنگ آن در سال 89 به زمین زده شد اما تا سال 94 این پروژه با چهار هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار تنها 24 درصد پیشرفت داشته است.
افشانی با اشاره به دو بازدید اخیر خود از این پروژه گفت: مجموعه اقدامات و پیگیری ها منجر به این شد که از اسفندماه سال 94 تا امروز، 12 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق خزانه اسلامی به این پروژه اختصاص یابد.
وی افزود: امیدواریم با توجه به تامین اعتبار و قول افزایش سرعت کار از سوی پیمانکار پروژه، میزان پیشرفت پروژه تا پایان امسال به 60 درصد برسد و پروژه در نهایت در هفته دولت سال 97 آماده بهره برداری شود.
او گفت: پروژه دوم نیز آزادراه شیراز – اهواز است که تمام قطعات این پروژه نیز تعیین تکلیف شده و پیمانکاران فعالیت خود را آغاز کرده اند و تنها مناقصه یک قطعه باقیمانده که اسناد آن نیز آماده است.
وی افزود: استان فارس تنها استان بزرگ کشور است که فاقد آزاد راه است و بدون انجام پروژه های آزاد راهی و ریلی عملا در یک گوشه قرار خواهد گرفت.
استاندار فارس اظهار کرد: پارسال 2ر2 دهم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به حوزه صنعت کشور اختصاص یافت که یک میلیارد و 60 میلیون دلار آن یعنی 44درصد به فارس اختصاص داده شد.
افشانی افزود: با همه مشکلات موانع پیش رو، اقدامات و کارهای اساسی و بنیادی در حال انجام است و امیدواریم در آینده به لحاظ عمران و آبادانی شاهد جایگاه حقیقی فارس باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار