مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از صادرات بالغ بر ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار قطعه جوجه یکروزه طی سال گذشته به سایر استانهای کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 19 April 2015

کامیار داهیم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی سال گذشته بالغ بر ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار قطعه جوجه یک روزه پس از بازرسيهای بهداشتی قرنطينه ای لازم و صدور گواهي حمل بهداشتي به سایر استانهای کشور صادر شد، افزود: همچنین طی این مدت بالغ بر ۴۶ هزار و ۳۱۸ انواع فرآورده های دامی از استان صادر شده است.

وی در ادامه از صادرات ۸۳ هزار و۹۹۷ جلد پوست خام گوسفندی، ۱۳۷ هزارو ۵۳۹ راس دام زنده ، ۳۲۰ هزار عدد بچه ماهي و تخم چشم زده، ۲۰۶ هزار و ۱۱۷ عدد كندوي زنبور عسل، ۹۴۳ تن نهاده دامی، ۷۵ میلیون و ۶۵ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار از استان به سایر استانهای کشور طی سال گذشته خبر داد.

داهیم از صدور ۲۱ هزار و ۲۵۹ فقره گواهی حمل بهداشتی جهت حمل و نقل فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی دام، طیور به مقصد داخل استان و خارج از کشور طی این مدت خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد هزار و ۵۳۸ فقره گواهی حمل ترانزیت و ۵۷۴ فقره گواهی حمل بهداشتی برای صادرات محصولات خام دامی و دام زنده به خارج از کشور و تعداد ۱۹هزار و ۱۳۴ فقره مجوز بهداشتی حمل در داخل کشور و ۱۳ فقره مجوز واردات صادر شده است.

کشتارگاه صنعتی

لزوم افزایش کشتار در کشتارگاههای صنعتی آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون ۴ کشتارگاه صنعتی، ۱۳ کشتارگاه سنتی و ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال بوده که با توجه به مسائل بهداشتی و فرسودگی کشتارگاههای سنتی دام، تعداد کشتارگاههای صنعتی باید افزایش یابد.

وی از وجود ۶۸۵ واحد مرغداری گوشتی، ۶۸ واحد مرغ مادر گوشتی و ۴۱ واحد مرغداری مادر تخمگذار در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۶ واحد کارخانه جوجه کشی در سطح استان وجود داشته که در این راستا افزایش سطح کیفی در تولید محصولات گوشتی باید برنامه ریزی و در اولویت قرار گیرد.

داهیم با اشاره به وجود ۴ میلیون راس دام کوچک، ۳۱۰ هزار راس بزغاله و بز و ۴۳۰ هزار راس گوساله و گاو در سطح استان، یادآور شد: در حال حاضر ۶۹۹ دامداری صنعتی در آذربایجان غربی فعال بوده که تولیدات گوشت قرمز و سفید استان در ۸ سردخانه فرآورده خام دامی نگهداری و در ۲۱ واحد بسته بندی و عرضه می شوند.

وی با بیان اینکه برای عرضه تولیدات در بازار مصرف هزار و ۶۰۴ خودروی حمل فرآورده های خام دامی، ۷۷ مرکز جمع اوری شیر و پنج هزار و ۶۸۶ مرکز عرضه عرضه فرآورده های خام دامی در آذربایجان غربی فعال هستند، ادامه داد: همچنین برای حفظ بهداشت و سلامتی جامعه ۱۳۲ داروخانه دامپزشکی، ۲۶۲ مرکز درمانی، ۱۰۹ مایه کوبی ، ۱۴ آزمایشگاه، ۲ بیمارستان و ۳ شرکت پخش دارو فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار