مهمترین وظیفه این نوع هواپیما، تنظیم، کنترل و تاییددستگاه های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاههای منطقه جنوب کشور است.
کد خبر: ۲۴۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 22 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما: مدیرکل فرودگاه های فارس گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور پس از اینکه اجازه یافت کنترل این سامانه ها را انجام دهد اقدام به خرید دو فروند هواپیما به ارزش هر کدام 9 و نیم میلیون یورو کرد که یکی از آنها وارد فرودگاه شیراز شد.

به گفته رضا بدیعی فرد  یکی از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری، کنترل سامانه های ناوبری است که در کشور برای مدیریت ترافیک هوایی از آن استفاده می شود.

مدیر کل فرودگاههای فارس افزود : با هواپیمای ویژه کنترل تجهیزات ناوبری (فلای چک) می توانیم چک سیستم های پروازی کشورهای منطقه را هم انجام دهیم که نوعی ارز آوری دارد.

وی، ایمنی را اصلی ترین و مهمترین موضوع در صنعت هوانوردی دانست و گفت: اگر ما نتوانیم چک سیستم های پروازی را به موقع انجام دهیم، پروازهای خارجی به دلیل اطمینانی که به سامانه های ما ندارند از آسمان ما عبور نخواهند کرد.

بدیعی فرد گفت : فرودگاه شیراز از جمله فرودگاه هایی است که در یکی از کریدورهای پُرترافیک قرار گرفته و پروازهای خارجی بسیاری می توانند از سامانه های این فرودگاه استفاده کنند.

سامانه ناوبری یک سری فرستنده های زمینی هستند که گیرنده های آنها در داخل هواپیما قرار دارد و خلبان با استفاده از آنها قادر به مسیر یابی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار