کد خبر: ۲۴۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 June 2016


رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان البرز روزه را باعث تقویت روح ایمان و تقوا در روزه داران دانست و گفت: ماه مبارک رمضان هدیه ای الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی پورمیرزایی در حاشیه محفل انس با قرآن ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هدف مومنان از انجام هرکاری کسب رضایت خداوند منان است و اگر روزه نیز با نیت خالص و قصد قربت گرفته شود بدون شک رضایت پروردگار را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره انواع روزه گفت: بعضی از افراد روزه معمولی می گیرند و توجهشان بیشتر به ظواهر روزه مانند خودداری از خوردن و آشامیدن است. بعضی از افراد روزه خاص می گیرند که درآن علاوه بر تقید به ظواهر روزه از انجام گناه نیز پرهیز می کنند اما برخی از افراد این توفیق را دارند که روزه اخص بگیرند و در روزه داری عمل صالح و کارنیک نیز انجام می دهند.

حجت الاسلام پورمیرزایی با اشاره به آثار جسمی و معنوی روزه، گفت: روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان بخش، جان انسان است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر اینکه روزه روح ایمان و تقوا را در روزه داران تقویت می کند، گفت: ماه مبارک رمضان هدیه ای الهی است که در آن به انسانها فرصت ویژه برای نزدیکی به خدا، آمرزش گناهان و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی داده می شود.

وی ادامه داد: در روایات زیادی روزه به همراه موارد دیگر به عنوان پایه‏ های اصلی دین مبین اسلام ذکر شده ‏اند که این در واقع به این معناست که اگر دین اسلام را همچون ساختمان و بنایی فرض کنیم، روزه یکی از ارکان و ستون های آن است و ترک آن به منزله فروریختن یکی از ستون های اصلی این ساختمان است و موجب می‏ شود تا این بنا نیز فرو بریزد.

حجت الاسلام پورمیرزایی گفت: حقیقت روزه همان بندگی کامل نسبت به خداوند متعال است و مجموعه ‏ای است از مراقبت‏ ها و مواظبت ‏های فردی و اجتماعی که روح ایمان و تقوا را در فرد روزه دار تقویت می کند.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به ادعیه ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه استغفار و دعاست و در این خصوص سفارش و تأکیدات زیادی از بزرگان دین به ما رسیده است و توجه به مستحبات اجر و پاداش دنیوی و اخروی زیادی دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان البرز در پایان گفت: در این ماه بزرگ از خدای متعال بخواهیم که ما را مشمول رحمت و مغفرت خود قرار داهد و خدای ناکرده از جمله غافلان و مغروران و یا کسانی که دچار وهم و خیال و یا در انجام واجبات الهی کسل و تنبل قرار ندهد.

گفتنی است؛ محافل انس با قرآن پلیس البرز در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه در ستاد فرماندهی استان، شهرستان ها و کلانتری های تابعه برگزار می شود که جزء خوانی قرآن، آموزش روخوانی و روانخوانی و سخنرانی کارشناسان مذهبی از جمله برنامه های این محافل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار