بالاخره پس از برگزاری جلسات و نشست و برخاست های متعدد، یک هواپیما برای مواقع اضطراری به جنگل های فارس اختصاص یافت اما هواپیمای ملخی از نوع سم پاش!
کد خبر: ۲۴۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 20 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبر جنوب:در استانی که 10 میلیون هکتار عرصه طبیعی در اختیار دارد که 2 میلیون و 200 هزار هکتار آن جنگل ، 7.5 میلیون هکتار مرتع و مابقی بیابان است ، بالاخره پس از واکنش ها و اعتراضات فراوان یک هواپیمای ملخی سم پاش با ظرفیت 2500 لیتر آب برای فرونشاندن آتش سوزی ها اختصاص یافت.

شاید فاجعه آتش سوزی پاسارگاد که 868 هکتار از جنگل ها و مراتع را به خاکستر نشاند و هزاران جانور از گونه های مختلف را مذاب کرد، بهترین فرصت برای تامین اعتبار به منظور حفاظت از جنگل های فارس و همچنین تجهیز این مناطق به بالگرد بود اما ظاهرا سر و ته قضیه با

اختصاص یک هواپیمای ملخی سم پاش به هم آمد و و ختم به خیر شد.
اما مدیرکل منابع طبیعی فارس به این هواپیمای ملخی هم نگاهی امیدوارانه دارد و می گوید : هواپیمایی که در اختیار ما قرار می گیرد اگر چه قبلا سم پایش بوده اما با تغییراتی در آن داده می شود به عنوان آب پاش مورد استفاده قرار می گیرد.

مهرزاد بوستانی افزود :این هواپیما قابلیت حمل 2 هزار و 500 لیتر آب را دارد و از طرف سازمان جنگل ها و مراتع کشور به فارس اختصاص داده شده است .

به گفته وی این هواپیما به واسطه وزن پایین قدرت مانور زیادی در مناطق کوهستانی دارد حال آنکه هواپیماهای بزرگ آب پاش به خاطر وزن زیاد کاربری زیادی در مناطق کوهستانی ندارند.

مدیر کل منابع طبیعی فارس می افزاید : آشیانه این هواپیما در علی آباد بیضا خواهد بود و در صورتی که هواپیما بخواهد مورد استفاده قرار بگیرد می تواند به سرعت در نزدیک ترین مکان ممکن آب گیری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار