کد خبر: ۲۴۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 18 June 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل تعاون روستایی استان یزد از آغاز توزیع شیر کامل پاستوریزه و با قیمت 400 تومان کمتر از نرخ معمول بازار، برای اولین بار در این استان خبر داد.

 "علی جهازی" امروز در مراسم آغاز توزیع اولین بسته‎‎های شیر کامل که از نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تعاون روستایی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در این مورد تصریح کرد: با توجه به سوق یافتن ذائقه مردم استان به سمت مصرف شیرهای سنتی(محلی) در سال‏‏های اخیر و احتمال بروز بیماری‎‎های مشترک بین انسان و دام به دلیل مصرف این نوع شیرهای غیرپاستوریزه، اداره کل تعاون روستایی استان از دو ماه پیش تلاش کرد که با همکاری اتحادیه دامداران استان، شیر محلی را به صورت کامل ولی پاستوریزه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه شیر تولیدی دامداران معمولاً با نازل‎‎ترین قیمت به فروش می‎‎رود و در واحدهای صنعتی تولید لبنیات نیز به دلیل وجود چرخه‎‎های مازاد بین تولیدکننده و مصرف‎‎کننده، غالباً برگشت پول دامدار پس از مدت زیادی یعنی بین شش ماه تا یکسال و گاهاً نیز بیشتر اتفاق می‎‎افتد.

جهازی عنوان کرد: در همین راستا نیز با یکی از واحدهای تولیدی لبنیات استان قراردادی منعقد شد و با همکاری اتحادیه دامداران استان، از امروز عرضه بسته‎‎های 800 گرمی شیر کامل بدون اضافه و کم کردن مشتقات آن به صورت پاستوریزه و با قیمتی فوق العاده مقرون بصرفه و همچنین پاستوریزه آغاز شده است.

به گفته‎‎ی وی، این بسته‎‎های شیر هم‎‎اکنون در نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تعاون روستایی استان که هر روز از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 22 برای بازدید عموم دایر است و فروشگاه‎‎های بزرگ زنجیره‌‌ای استان با قیمت 1350 تومان یعنی 400 تومان ارزان‎‎تر از شیر محلی عرضه می‎‎شود.

وی گفت: طبق توافقنامه منعقده مابین صنف لبنیات این بسته‎‎های سیر که به زودی در بسته‎‎ها دو و سه کیلویی نیز عرضه می‎‎شود در 30 درصد از واحدهای عرضه لبنیات و سوپرمارکت‎‎های شهر یزد نیز توزیع خواهد شد.

جهازی این اقدام که منجر به بازگشت سریع پول دامداران نیز خواهد شد را م در راستای حمایت از تولید‌‌کننده و هم مصرف کننده دانست و گفت: هم اکنون روزانه 220 تن شیر در استان تولید می‎‎شود که بیش از 50 درصد آن مازاد مصرف است لذا از هفته آینده روزانه 25 تن شیر تولیدی استان با خرید تضمینی از اتحادیه دامداران استان به شیر خشک تبدیل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با این اقدامات مردم تشویق به خرید شیر کامل شوند ودغدغه انتقال بیماری‌های مثل تب مالت را نیز نداشته باشند.

مدیر کل تعاون روستایی استان در بخش دیگری از سخنانش ز توزیع مستقیم مرغ گرم نیز خبر داد و گفت: توزیع مرغ گرم با قیمت ۳۰۰ تومان ارزانتر از قیمت درب مغازه نیز در حال انجام است و برابر توافق نامه منعقده فی مابین اتحادیه مرغداران استان و صنف توزیعی مرغ و ماهی، فروشگاه‌‌های منتخب در شهر یزد که از طرف صنف معرفی شده‎‎اند، مبادرت به عرضه مرغ گرم با نرخ ۳۰۰ تومان کمتر از قیمت بازار می‎‎کنند.

وی در این مورد نیز تصریح کرد: این اقدام نیز برای حذف واسطه‎‎ها و تسهیل در رسیدن ارزان‎‎تر گوشت مرغ به دست مصرف کننده و همچنین برگشت سریع پول به تولیدکنندگان یعنی در مدت 10 روز پس از فروش تولیدات انجام شده است.

جهازی از تجهیز یکی از کشتارگاه‎‎های طیور استان با هزینه‎‎ای معادل 70 میلیارد ریال به تاسیسات استاندارد به همین منظور خبر داد و گفت: سعی داریم علاوه بر عرضه مستقیم گوشت مرغ در 35 درصد از فروشگاه‌‌های مذکور در زمینه استفاده از مرغ سایز بندی شده با وزن قریب 1.5 کیلوگرم توسط مردم نیز فرهنگ سازی کنیم.

این مسئول در پایان این اقدامات را در راستای تحقق شعار سال یعنی "اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل" خواند و گفت: با این اقدامات عرضه گوشت مرغ به ازای هر کیلو 150 تومان به نفع تولیدکننده و 300 تومان به نفع مصرف کننده و در مورد شیر نیز با کیلویی 100 تومان به نفع تولیدکننده و 400 تومان ارزان تر به نفع مصرف کننده، انجام می‎‎شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار