کد خبر: ۲۴۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 17 June 2016
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 200 هزار دختر و و پسر مجرد در استان مازندران وجود دارد که اگر این ازدواج در این بخش صورت گیرد، متوسط فرزندآوری در استان طبیعی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محسن اعرابی امروز در نشست خبری درباره طرح تحول سلامت در استان مازندران گفت:  باید تمام تلاش ها را به سمتی ببریم که افراد سالم بیمار نشوند و اگر بیمار شدند با مراقبت صحیح، دچار عواقب بیماری نشوند.

وی با بیان اینکه ارتقای امید به زندگی، پیشگیری از خطرات بیماری های واگیر و غیر واگیر از برنامه های معانت بهداشت و درمان است، افزود: 40 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و در صدد هستیم تا  ارائه خدمات در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها را افزایش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه تزریق واکسن پنتاوالان بالغ برای  125 هزار نفر انجام شد، تصریح کرد: 10 میلیون و 300 هزار مکمل دارویی برای افراد جامعه هدف در مازندران تامین شد.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد کسانی که می توانستند پزشک خانواده داشته باشند اکنون دارای پزشک خانواده هستند، افزود: 22 هزار نفر مبتلا به بیماری شپش سر در مازندران شناسایی شده بود که با فعال کردن پزشک خانواده  و همکاری آموزش و پرورش کنترل شد.

اعرابی با بیان اینکه میانگین تعداد بیماران شناخته شده دیابتی در پایان سال 94 نسبت به سال 93 دو برابر شد، گفت: در مناطق روستایی در سال گذشته 560 هزار نفر از افراد بالای 30 سال غربالگری فشار خون و دیابت انجام شد که طی آن 5 هزار و 300 بیمار دیابتی جدید و  5 هزار و 150 نفر افراد پیش فشار خون بالا شناسایی شدند.

وی افزود: 14 هزار و 300 بیمار قبل از دیابتی تشخیص داده شدند که تحت پوشش خدمات پزشکی قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: مراقبت زنان باردار در مطب های پزشک خانواده رایگان انجام می شود و افراد مکمل‌های دارویی را در همان مطب دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده 40 درصد از دانش آموزان دارای دندان پوسیده بودند، افزود: 200 هزار دانش آموز ابتدایی دو بار خدمات دندان پزشکی دریافت کردند.

اعرابی با بیان اینکه 82 دستگاه جرم گیری خریداری و بالغ بر 12 هزار مورد جرم گیری دندان در زنان باردار انجام شد، عنوان کرد: بالغ  بر40 هزار دندان اول آسیای دانش آموزان مدارس ابتدایی به صورت کاملا رایگان درمان شد.

وی افزود: 46 نفر کارشناس  و روان شناس بالینی در مراکز درمانی مازندران جذب شد که سه روز در هفته برای والدین و در مدارس مهارت زندگی و فرزند پروری آموزش ارائه می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه 56 هزار و 420 نفر در کلاس های روانشناختی شرکت کردند، گفت: 37 کارشناس تغذیه حذب شدند که تا کنون 2 هزار و 600 جلسه آموزشی برگزار شد.

وی افزود: 200 هزار دختر و و پسر مجرد در استان مازندران وجود دارد که اگر این ازدواج در این بخش صورت گیرد، متوسط فرزندآوری در استان طبیعی خواهد شد.

اعرابی  با اشاره به کمپین اطلاع رسانی و فعالیت بدنی بیشتر و استفاده قند و نمک کمتر، عنوان کرد: 11 هزار نفر سفیر سلامت دانش آموزی انتخاب شدند و با شرکت در کلاس های آموزشی به همکلاسی‌هایشان آموزش می دهند.

وی افزود: بالغ بر 2 میلیون 405 هزار بازدید بهداشتی در سال 94 از اماکن غذایی و بهداشتی انجام شد و طی آن 24 تن مواد غذایی فاسد معدوم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار