کد خبر: ۲۴۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 12 June 2016

به گزارش تابناک یزد،سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان اعلام كرد: پشت‌بام خانه‌های تاریخی شهرستان اردکان مرمت می‌شوند.

"حمید مشتاقیان" در اين باره گفت: پشت‌بام خانه‌های تاریخی با توجه به وسعت و فراگیری تمام اعیان ابنیه، دارای ارزش و اهمیت ویژه در استحکام و پایداری ساختمان است.

وي افزود: بهترین روش برای استحکام خانه‌های تاریخی در مقابل بارش شدید باران، مرمت پشت‌بام خانه‌های جهت جلوگیری از تخریب و نفوذ آب است و در این راستا این اداره با اشراف به موضوع مذکور از آبان ماه سال گذشته با آسیب‌شناسی، شروع به مرمت پشت بام خانه های تاریخی اردکان نموده است.

مشتاقيان خاطرنشان كرد: اقدامات مرمتی برای 15 پشت بام که شامل بیش از 25 بادگیر و 85 چشمه بادگیر است با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شده است.

اين مسئول در تشریح اقدامات صورت گرفته برای مرمت پشت‌بام‌های تاریخی اردکان، عنوان کرد: برخی از آیتم‌های مرمتی که برای این طرح اجرا شده شامل سبک‌سازی، استحکام بخشی بادگیرها با نصب توریپیویسی، اندود بام، اجرای آجر فرش، اجرای شرفی، تراشیدن اندود کاهگل فرسوده بدنه و اجرای آن و اجرای ناودان است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار