لوح تقدیر و هدیه نقدی معاون وزیر آموزش و پرورش در آیینی به یک دانش آموز مهاجر افغان که در طرح گلستان خوانی دانش آموزان مدارس ابتدایی فارس برگزیده شد، اهدا شد.
کد خبر: ۲۴۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 07 June 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس:پروانه مرادی دانش آموز مهاجر افغان هم اینک در پایه پنجم آموزشگاه جانبازان شهرستان پاسارگاد مشغول به تحصیل است.

این دانش آموز مهاجر در طرح گلستان خوانی دانش آموزان که به ابتکار معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان فارس برگزار شد، شرکت و در آیین اختتامیه این طرح که اردیبهشت سال جاری در جوار آرامگاه سعدی برگزار شد به اجرای برنامه خود پرداخت.

آموزش وپرورش فارس در این آیین ضمن ابراز خرسندی از اجرای مطلوب این دانش آموز مهاجر افغان گفت: سعدی و گلستان تنها متعلق به شیراز نیست بلکه یک میراث جهانی محسوب می شود.

حمیدرضا آذری با اشاره به اجرای طرح گلستان خوانی در سال 94 در مدارس استان گفت: باید گلستان خوانی را به همه دانش آموزان بشناسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در باره دلیل اجرای این طرح در مدارس گفت: امروز خوب یاد دادن فارسی به منزله خوب فهمیدن سایر دروس هم هست و همچنین متاسفانه در زمینه توجه به آثار فاخری همچون گلستان سعدی که هویت ملی ما به آن وابسته است اقدام عملی انجام نداده ایم.

آذری ابراز امیدواری کرد که این طرح در سال آینده با شناسایی نقاط ضعف خود با توان و قدرت بیشتری انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس هم در این آیین با اشاره به اجرای طرح گلستان خوانی در مدارس مقطع ابتدایی استان گفت: گروه های از حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان از تمامی این طرح ها در سطح شهرستان ها و مناطق استان بازدید کردند.

علی عسکر جمشیدی افزود: در یکی از این بازدید ها که حضور داشتم اجرای این دانش آموز مهاجر افغان را دیدم و از وی برای اجرای برنامه خود در آیین اختتامیه در شیراز دعوت کردم.

وی گفت: پس از اجراهای مختلف دانش آموزان در روز اختتامیه طرح گلستان خوانی در شیراز، اجرای این دانش آموز مورد توجه معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش که در مراسم حضور داشت قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس هدف از گلستان خوانی را شناساندن سعدی بزرگ به عنوان یکی از مفاخر ادبی به دانش آموزان عنوان کرد و افزود: این استاد بزرگ بیش از هر شاعر و نویسنده ای به مسائل اجتماعی و تربیتی اشاره داشته است.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
ازهمه چیزگفتید الا همان دانش آموز مهاجر . درود بر سرکار خانم پروانه مرادی و همه دیگر دانش آموزان ودانشجویان عزیز افغانستانی ساکن ایران . لطفا اگر کم مهری از ایرانیان میبینید به دیده اغماض بنگرید چون ایرانیها بسیار میهماندوستند اما هنوز فرهنگ مناسب مهاجر پذیری ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
مرسی به خاطر لطفتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار