رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید از کاهش 40 درصدی کشت هندوانه در اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.منطقه سرحد چهاردانگه که تقریباٌ همه بار کشاورزی اقلید را به دوش می کشد بر اثر خشکسالی‌های متناوب سال‌های اخیر با افت محسوس آب های زیر زمینی و خشک شدن چاه ها روبرو شده است.
کد خبر: ۲۴۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 05 June 2016
منطقه سرحد چهاردانگه که تقریباٌ همه  بار کشاورزی اقلید را به دوش می کشد بر اثر خشکسالی‌های متناوب سال‌های اخیر با افت محسوس آب های زیر زمینی و خشک شدن چاه ها روبرو شده است.

به گزارش تابناک فارس:اما با وجود این وضعیت اسفناک آب؛ کشاورزان این منطقه باز هم اقدام به کشت محصولات پر آب بری نظیر هندوانه و لوبیا می کنند.

البته نقش هموطنانمان در استان اصفهان نیز در این اتفاق پررنگ می باشد.کشاورزانی از دهاقان اصفهان با اجاره زمین های منطقه سرحد چهاردانگه برای کسب سود بیشتر اقدام به کشت محصول پر آب بری مانند لوبیا و می کنند و تیشه به ریشه منطقه می شنند.

کاهش کشت هندوانه

ابراهیم رستگار از کاهش 40 درصدی کشت هندوانه در اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید به مشکل خشکسالی و کاهش سطح آب منابع زیرزمینی اشاره و از اقدام جهاد کشاورزی اقلید در راستای تشویق کشاورزان برای کشت کمتر محصولات پرآب از جمله هندوانه در اراضی کشاورزی این شهرستان سخن گفت.

رستگار عنوان داشت: سال گذشته 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اقلید زیر کشت هندوانه قرار گرفت که حدود 100 هزار تن محصول تولید شد اما با توجه به مشکلات موجود در زمینه تأمین آب و نیز خسارتی که سال پیش با افت قیمت این محصول به کشاورزان وارد شد امسال سطح زیرکشت هندوانه با 40 درصد کاهش تاکنون 500 هکتار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار