مسلما خیلی سخت است که در سال 94 هنوز برخی از نداشتن آب آشامیدنی سالم رنج ببرند.این بار گفته شده که با سفر هیئت دولت به فارس،برنامه ریزی های مدونی پی ریزی شده که در جهت رفع مشکلات گام بلندی برداشته خواهد شد.آیا واقعا همینطور است؟
کد خبر: ۲۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 17 April 2015
مسلما خیلی سخت است که در سال 94 هنوز برخی از نداشتن آب آشامیدنی سالم رنج ببرند.اما کافیست به بعضی روستاهای دور افتاده برویم تا از نزدیک ببینیم که مردم آنجا با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
نبود آب آشامیدنی سالم،مشکلات زیادی از جمله بروز بیماری های مختلف را بوجود می آورد.
البته مسئولان مثل همیشه می گویند برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و انشاالله مشکل بزودی حل می شود.
اما این بار مساله فرق می کند.رئیس جمهور قرار است به فارس بیاید و با تشکیل تیمی به اینگونه مشکلات رسیدگی کند.
آیا با حضور رئیس جمهور این اتفاق خواهد افتاد؟
در همین رابطه شبیر زارع خفری،مدیر امور روستایی استاندار فارس،گفت:در این زمینه برنامه‌ریز‌ی‌های لازم صورت گرفته است و با یک برنامه راهبردی مشکلات موجود رفع می‌شود.

زارع‌خفری بیان کرد: در حال حاضر روستاهای زیادی در استان فارس هستند که از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند که این موضوع مشکلات زیادی را برای آنان در زمینه‌های مختلف از جمله بروز بیماری‌ها به وجود آورده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به سفر هیئت دولت به استان فارس گفت: کمیته‌های مختلف تشکیل شده و نیازسنجی لازم نیز صورت گرفته است که با اولویت بندی مشکلات برای رفع آن و تخصیص اعتبار لازم در این سفر تلاش می‌شود.

وی افزود: آنچه امروز روستاهای فارس را با مشکلات جدی مواجه کرده وضعیت بد راه‌های روستایی،گازرسانی و فراهم کردن زیرساخت‌های آب،برق و گاز است.

زارع خفری تصریح کرد: گازرسانی به روستاها به مناطق سردسیر نیز آغاز شده و با جذب اعتبار مناسب این طرح‌ها نیز تا قبل از آغاز سرما به یک سرانجام مناسب می‌رسد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس به توانمندی‌های روستاهای استان فارس در عرصه‌های مختلف نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از این توانمندی‌ها به‌ویژه در زمینه گردشگری مغفول مانده که باید با یک طرح‌ مناسب احیا و تقویت شود.


برچسب ها: آب ، فارس ، دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار