شورانامه
اصل موضوع بر سر اعمال معافیت عوارض شهری برای گروه خاصی از اتباع افغان بود.در خلال صحبت ها یکی از اعضا(حق نگر) شروع به تعریف و تمجیدهای عجیب و غریب و دفاع بیش از حد،از حضور اتباع بیگانه در شیراز کرد و حتی در جایی گفت باید به خاطر ازدواج مردان افغان با زنان ایرانی از آن ها تشکر کنیم!/دستگاه ها و ادارات فارس چیزی از کار جمعی نمی دانند/ مخالفت با استفاده از علم و پژوهش در شورا/پس نهاد کتابخانه های عمومی کشور چه کاره است؟
کد خبر: ۲۳۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 31 May 2016
به گزارش تابناک فارس:در جلسه این هفته شورای شهر شیراز بحث بر سر مهاجران افغان حسابی داغ بود و حتی در جایی کار به سخنان عجیب و غریب و واکنش رسید.

تشکر از مردان افغان برای ازدواج با زنان ایرانی!
اصل موضوع بر سر اعمال معافیت عوارض شهری برای گروه خاصی از اتباع افغان بود.در خلال صحبت ها یکی از اعضا(حق نگر) شروع به تعریف و تمجیدهای عجیب و غریب و دفاع بیش از حد،از حضور اتباع بیگانه در شیراز کرد و حتی در جایی گفت باید به خاطر ازدواج مردان افغان با زنان ایرانی از آن ها تشکر کنیم!

این سخن موجب واکنش برخی از اعضا و خبرنگاران شد که حق نگر را وادار به عذر خواهی کرد.
مظفر مختاری هم در خصوص حضور افغان ها در شیراز خاطرنشان کرد که به جز عده بسیار کمی از آن ها بقیه قوانین را عایت نمی کنند و موجب زحمت برای کشور هستند.

معافیت عوارض شهری شامل زنان سرپرست خانوار اتباع، خانواده‌های فاقد بضاعت مالی با پنج فرزند زیر 18 سال، افاغنه‌ای که به‌صورت رسمی با زنان ایرانی ازدواج و آن را ثبت رسمی کرده‌اند و اتباع خارجی مدافع حرم که بیش از سه ماه در این حوزه‌ها حضورداشته‌اند از این معافیت‌ها برخوردار می‌شوند و برخی موارد نیز مشمول تخفیف 50 درصدی خواهند شد.

دستگاه ها و ادارات فارس چیزی از کار جمعی نمی دانند

نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هنر کار جمعی در دستگاه‌های اداری و اجرایی فارس سطح بسیار نازلی بوده و ضریب تعامل ادارات پایین است.
محمد حق نگر گفت: طی بازدیدهای انجام شده وضعیت نگهداری باغات تحت پوشش شهرداری شیراز مطلوب است.
عضو شورای شهر شیرازگفت: از آنجا که یکی از گران ترین میوه های دنیا انار می باشد جای بسی تأسف است که حاصل تولیدات انارهای باغ های قصردشت هیچ گونه ارزش صادراتی و یا حتی کیفیت مقابله با محصولات داخلی را ندارد و اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند تا نسبت به اصلاح گونه های درخت های انار در سطح باغات قصردشت و شهر شیراز اقدام گردد.
وی افزود: تاکنون هیچ گونه تفاهمی بین شهرداری و سازمان آب و فاضلاب سازمان آب منطقه ایی در جهت تأمین آب پایداری برای فضای سبز شهر شیراز بعمل نیامده است ، که علت اصلی آن تضاد موجود در دو دستگاه شرکت آب و فاضلاب و سازمان آب منطقه ایی باشد که این موضوع بسار تأسف آور می باشد.

مخالفت با استفاده از علم و پژوهش در شورا

شورای اسلامی شهر شیراز به طرح کمیسیون تلفیق مبنی بر عقد تفاهم‌نامه برای استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه شیراز رأی نداد.استدلال نمایندگان مخالف این طرح وارد شدن شورا به کارهای اجرایی و همچنین بها دادن زیادی به دانشگاه ها و زیر سؤال رفتن نقش شوراست!
راست می گویند!تا کی باید انقدر به دانشگاه ها اهمیت داد و کارهای کشور انقدر کارشناسانه و علمی و منظم و روی حساب و کتاب باشد؟
اصلا به همین دلیل است که کشور انقدر پیشرفت کرده و خصوصاً استان فارس گل سرسبد این پیشرفت هاست!!!!
دیگر داریم زیادی پیشرفت می کنیم و اینطور هم خوب نیست.بگذارید کمی هم پیشرفت نکنیم!

پس نهاد کتابخانه های عمومی کشور چه کاره است؟
عضو شورای‌شهر شیراز گفت: تامین حقوق و حق‌الزحمه نیروهای شاغل در کتابخانه‏‌های عمومی استان‌فارس بر عهده نهاد کتابخانه های عمومی کشوری است، نه از محل نیم درصد شهرداری.
کمال پاک فطرت که چنین اقدامی را ظلم آشکار به شهروندان شیراز دانست و اضافه کرد: البته این ظلم آشکار فقط به پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان استان فارس خلاصه نمی‏‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برخی دیگر از تکالیف و مسئولیت‏‌های خود را نیز بر دوش مردم و شهرداری شیراز گذاشته است.
وی با اشاره به تأمین هزینه کتابخانه های فارس از جیب مردم شیراز گفت:این درحالیست که بسیاری از نقاط شیراز از داشتن یک کتابخانه مناسب محرومند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
شیوای بلخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
بله مردان نجیب وکم توقع باآمارطلاق پایین واکثراسالم بدون اعتیاد!!که واقعاهم ریسک می کنند
فارغ ازبحث نژادپرستی
شیوای بلخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
افغان درامریکانماینده این کشوردرسازمان ملل میشه ودرکانادا نماینده مجلس امامتاسفانه باید اینجاهنوزمالیات اقامت (جزیه ))همراه محرومیت ازحقوق شهروندی (رانندگی وجوازکسب وخرید منزل مسکونی وزمین وحتی موتورسواری )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
خب برید امریکا
سليمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
پس شيواجان لطفا برو همان جاهايي كه گفتي.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
به نظر من ایرانیها باید در رفتارشان کمی تجدید نظر کنند خود ایرانیها که به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند الان زندگی و رفاه و موقعیت شغلی و اجتماعی بسیار مناسبی دارند اگر آن کشورها چنین برخوردی که ما با افغانها داریم داشتند آیا این افراد اینقدر موفق بودند. اما در کشور ما با توجه به حضور 40 ساله افغانها و سهم عظیمشان در سازندگی کشور هنوز مثل مهمان ناخوانده با آنها برخورد می شود. در حالیکه آنها اصالتا و نژادا ایرانی هستند و تنها حدود یک قرن است که از لحاظ جغرافیایی از ایران جداشده اند. من گاه از حس غربتی که در چشم آنان است و حس انزجاری که در بعضی ایرانیهای معلوم الحال میبینم بسیار ناراحت می شود. انسان انسان است اهل هر کجای این کره زمین باشد. چرا ایرانیها مجازند با غربیها و عربها و .. ازدواج کنند اما به هنگام ازدواج با افغانها باید اینقدر تحقیر شوند و با مخالفت روبه رو شوند؟
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
هیهات من الذله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
افغانها پارسی اصیلند
ناشناش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
متاسفانه ما ایرانی ها نژادپرست ترین ملتها هستیم
فارس نسبت به ترک و لر و کرد و رشتی
ترکها نسبت به فارسها و کردها و حتی ترک های دیگه
همه خومونو برترین میدونیم و اگر در کشوری دیگه باهامون کوچکترین برخورد بدی کنن صدامون در میاد ولی خودمون نسبت به دیگر کشورها و حتی ملت خودمون هم رحم نمیکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
افغانها اگر درست عمل کنندو این همه جنایت و قجایع به بار نیاورند کسی با ایشان مشکلی ندارد
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
اگر حق نگر ذره ای غیرت داشت چنین حرفی نمی زد جوانان ایرانی در حسرت کار و ازدواج آنوقت... اکثر افغانیهای ایران دنبال کارخلافند ..مواد فروش و قمار بازند...گاهی زنان ایرانی را دستجمعی استفاده می کنند...............
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
اگه کسی به افغان های غیر قانونی برای ازدواج با دخترش علاقه داره ببردشون خونه ی خودشون
ایران دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
در پاسخ به دوستی که می گه انسان انسان است...در این که انسان انسان است که شک و تردیدی وجود ندارد. ولی دوست عزیز یازده درصد از جمعیت افغانستان الان در ایران زندگی می کنند که اکثر قریب به اتفاق اینها بدون ویزا وارد کشور شده اند. به گفته رسانه های همگانی یک چهارم مجرمین و متهمن دادگاههای کیفری افغان هستند. گاهی جنایت هائی از اینها به گوش می رسه که واقعا شگفتی همه رو می تونه باعث شه. یکی از افغان ها یک دختر کرمانی را در کرمان ربود و به افغانستان برد و با گرو گرفتنش باج خواهی کرد! اینها سه میلیارد دلار از ثروت کشور رو به خارج منتقل می کنند که مساوی با کل بودجه افغانستان است. این افغانهایی که وارد ایران می شوند و غیر قانونی می آیند، مواد مخدر وارد کشور می کنند و الان دو میلیون نفر از جوانان کشور معتاد به مواد مخدر هستند که با خانواده هایشان می شوند، شش میلیون نفر! یعنی شش میلیون نفر از مردم کشور ما درگیر مواد مخدر هستند که باعثش افغانستان و تبعه اوست که مواد مخدر وارد کشور می کنند. در درگیری های مامورین انتظامی با قاچاقچیان افغان، بسیاری از جوانان برومند کشور شهید و خانواده هایشان عزادار شده اند. بسیاری از این افغانها در روستاهای کشور با بانوان ایران به طور غیر رسمی ازدواج و ازدواج خودشان را نیز به ثبت نرسانیده اند و بسیاری از اینها از موقعیت همسایگی استفاده و پس از سو استفاده از بانوان ایرانی به کشور خودشان فرار می نمایند. با این همه مصائبی که به کشور ما وارد کرده اند و با این همه سخاوتی که از دولت و ملت ایران دیده اند، در فضاهای مجازی و با در حضور خود ایرانی ها، به بدگوئی ملت ما می پردازند و معتقدند که بهشون در کشور ما ظلم شده، چون نمی تونن ملک و ماشین بخرن. یکی نیست که به اینا بگه کدوم تبعه خارجی طبق قوانین ایرانی می تونه ملک و ماشین بخره که شماها نمی تونید بخرید؟ اینا به دروغ همه جا شایع کرده اند که سازمان ملل در قبال هر پناه جوی افغانی حدود چهار دلار به دولت ایران می ده که از بیخ و بن نادرسته و این در حالی است که دولت ایران فقط به خاطر اشتغال به تحصیل اینها در آموزشگاهها و دانشگاههای کشور آنهم به رایگان در سال میلیاردها تومان داره از مالیات و ثروت مردم ایران به اینها اختصاص می ده! به نظرم این افغان ها که به خاطر نا امنی به کشور ما هجوم آورده اند، باید به شدت سازمان دهی شوند و طبق یک بازه زمانی مشخص با کمک سازمان ملل به کشورشان برگردانده شوند. اینها در کشور ما باعث اعتشاش اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی شده اند و دولت باید خیلی مراقب اینها باشه. چون اینها با جمعیت انبوهی که الان در ایران دارند، بدون توپ و تفنگ مملکت رو به تسخیر خودشون درآورده اند..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار