کد خبر: ۲۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 29 May 2016
به گزارش تابناک یزد،  سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد ۲۲ هزار و ۲۷۹ مجوز مشاغل خانگی در ۳۷۳ رشته صادر کرده است.

حسین کارگر  اظهار داشت: طرح حمایت از اشتغال ایجاد شده از طریق فعالیت‌های مشاغل خانگی از سال 90  اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح با مزیت‌هایی از قبیل کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، آسان‌تر نمودن  فعالیت‌ها، کاهش قوانین دست و پاگیر، پایین بودن هزینه راه‌اندازی و پایین بودن میزان ریسک سرمایه‌گذاری اجرایی شده است.

کارگر حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و امکان کارکردن به صورت پاره وقت را از دیگر مزایای این طرح دانست.

وی افزود: در این راستا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با همکاری دیگر دستگاه‌های مجری این طرح  تعداد  22 هزار و 279 مجوز مشاغل خانگی در 373 رشته مشاغل خانگی صادر کرده است.

سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: بیشترین رشته‌هایی که مجوز در آن صادر شده شامل قالیبافی، پرورش دام، خیاطی، سرمه‌دوزی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی غلات، عروسک‌دوزی و پرورش قارچ است.

کارگر خاطرنشان کرد: همچنین مجوز دو رشته جدید فعالیت تولید "سفیدآب" و "صابون محلی" فقط منحصر به استان یزد است که با پیگیری این اداره کل به تصویب رسیده است.

کارگر در ارتباط با اینکه آیا ارزیابی از تعداد این واحدهای مشاغل خانگی صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته با اجرا شدن طرح راستی‌آزمایی تعدادی طرح از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت نمونه تعیین گردید و با  همکاری ناظرین استانی و کشوری مورد ارزیابی قرار گرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار