مدیر کل زندان های فارس از تامین زمین 200 هکتاری در منطقه ظفرآباد سیکل ترکیبی خبر داد و یادآور شد: کار مطالعه انجام شده و این زمین تثبیت شده است و مسئولین قول داده اند که کمک کنند تا زندان مرکزی شیراز به خارج از شهر منتقل شود اما کمبود اعتبار داریم و حدود پنج هزار میلیارد ريال بودجه برای ساخت یک زندان استاندارد 10 هزار نفری لازم است.
کد خبر: ۲۳۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 29 May 2016
 مدیر کل زندان های فارس با اشاره به اینکه ۸۰۰ نفر زندانی مالی غیر عمد در فارس پشت میله های زندان هستند، افزود: جشن «گلریزان» برای آزادسازی بخشی از این زندانیان در ماه مبارک رمضان با حضور خیرین برگزار می شود.

تابناک فارس به نقل از شبستان: سید حشمت الله حیات الغیب، مدیر کل زندان های فارس امروز (9خرداد) در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان که در تالار آزادی بوستان آزادی شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: زمانی شخصی به زندان می رود خانواده او در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد که حمایت از خانواده زندانیان امری لازم است و همه باید در این وادی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه 800 نفر زندانی مالی غیر عمد، که عمدتا به خاطر مهریه و نفقه پشت میله های زندان هستند، در زندان های فارس بسر می برند، افزود: در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای این زندانیان گرفته می شود تا با جمع آوری بخشی از هزینه ها، تعدادی از این افراد آزاد شوند و به جامعه بازگردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 13 انجمن حمایت از زندانیان در فارس وجود دارد، یادآور شد: 2 هزار خانواده زندانی تحت پوشش قرار دارند که مستمری ماهیانه و سبدهای کالا و لوازم تحریر به آنان ارائه می شود.

حیات الغیب با تاکید بر اینکه 400 خیر در مراسم جشن «گلریزان» و جشن «نسیم مهر» دعوت می شوند که کمک های قابل توجهی نیز دریافت می شود، افزود: بیشترین مجازات به دوش خانواده زندانیان است، چرا که آنان زمانی که سرپرست خود را از دست می دهند نیازمند آن می شوند که مسئولین و خیرین به آنان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی دست آنان را نگیرد ممکن است پای آنان نیز به زندان باز شود، اظهار داشت: دست خود را برای کمک به خانواده زندانیان به سوی خیرین دراز می کنیم و رسانه ها نیز می توانند با فرهنگ سازی در این خصوص گام های موثری بردارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بنابر مصوبه مجلس زندان ها باید به خارج از شهر منتقل شوند، افزود: 46 سال از عمر زندان عادل آباد می گذرد و فضاسازی هایی انجام شده است اما برای انتقال زندان در تمام استان برنامه ریزی شده است.

وی از تامین زمین 200 هکتاری در منطقه ظفرآباد سیکل ترکیبی خبر داد و یادآور شد: کار مطالعه انجام شده و این زمین تثبیت شده است و مسئولین قول داده اند که کمک کنند تا زندان مرکزی شیراز به خارج از شهر منتقل شود اما کمبود اعتبار داریم و حدود پنج هزار میلیارد ريال بودجه برای ساخت یک زندان استاندارد 10 هزار نفری لازم است.

حیات الغیب با اشاره به اینکه مناقصه احداث زندان نورآباد فراهم شده است، افزود: زندان فیروزآباد و لار در حال احداث است و در برنامه ریزی کوتاه مدت زندان های داخل شهر به خارج از شهر منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی زندان ها به دوربین مداربسته مجهز هستند، اضافه کرد: زندان های ما دارای 500 دوربین مدار بسته است که نیاز است افزایش یابد.

حیات الغیب در خصوص نگهداری زندان عادل آباد نیز گفت: ما برابر قانون می توانیم زمین زندان را بفروشیم و در پروژه جدید از آن هزینه استفاده کنیم در هیچ جای کشور نگهداری زندان به عنوان موزه وجود ندارد، فقط موزه «عبرت» تهران است که از رژیم سابق به جای مانده و به شکل موزه نگهداری می شود.

این مقام مسئول افزود: با اشاره به اینکه زندانیان بر حسب جرم، سن و سابقه طبقه بندی می شوند و علی رغم فضای محدود این طبقه بندی انجام شده است.

حیات الغیب با تاکید بر اینکه 2 هزار زندانی تاکنون از مجموع کل تعداد زندانیان در سال 95 نسبت به آمار گذشته کاهش یافته است که پایان حبس ها و عفو رهبری معظم انقلاب دلایل این کاهش بوده است، اضافه کرد: حاشیه نشینی شهری یکی از دلایل افزایش آمار زندانیان است و امیدوارم با توجه به قانون جدید جایگزین مجازات، تعداد زندانیان کاهش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار