رئیس شورای شهر شیراز گفت:خط 2 قطار شهری شیراز نیز که از میانرود تا میدان آزادی (فلکه گاز) را شمال می شود نیز مراحل اجرایی آن آغاز شده و امیدواریم ظرف چهارسال آینده به اتمام برسد و در ادامه نیز فاز دوم یعنی از میدان آزادی تا میدان کلبه اجرا شود. او ادامه داد: مطالعات خط سه قطار شهری شیراز که از معالی آباد تا ایستگاه راه آهن را شامل می شود نیز در دست انجام است که امیدواریم با پایان مطالعات آن، امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
کد خبر: ۲۳۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 28 May 2016
حقدل گفت: به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی شهر، امسال 280 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری این شهر افزوده می شود.

وی در دومین همایش مهندسی حمل و نقل و ترافیک در شیراز افزود: برای تهیه و تامین این تعداد اتوبوس، یک هزار و 400 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر افزوده شد.
رئیس شورای شهر شیراز، ضمن تاکید بر لزوم توجه به راه اندازی خطوط اتوبوس های سریع السیر (BRT) بیان کرد: راه اندازی اتوبوس های BRT کمک خواهد کرد که مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کرده و بیشتر به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی روی آورند.
حقدل، با اشاره به ادغام سه مجموعه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و پایانه ها و تشکیل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز افزود: این کار نیز به منظور چابک تر شدن این مجموعه ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم انجام گرفت.
وی، با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز برای اجرای خطوط مختلف مترو در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: فاز اول خط یک قطار شهری شیراز هم اینک مشغول خدمات رسانی به شهروندان است و فاز دوم نیز امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
حقدل گفت: خط 2 قطار شهری شیراز نیز که از میانرود تا میدان آزادی (فلکه گاز) را شمال می شود نیز مراحل اجرایی آن آغاز شده و امیدواریم ظرف چهارسال آینده به اتمام برسد و در ادامه نیز فاز دوم یعنی از میدان آزادی تا میدان کلبه اجرا شود.
او ادامه داد: مطالعات خط سه قطار شهری شیراز که از معالی آباد تا ایستگاه راه آهن را شامل می شود نیز در دست انجام است که امیدواریم با پایان مطالعات آن، امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
رئیس شورای شهر شیراز افزود: با توجه به اینکه در اجرای خط سه نیاز به حفاری و ایجاد تونل در زیر زمین نیست و خط بر روی سطح زمین اجرا می شود، امیدواریم کار با سرعت بیشتری پیش رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار