رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 80 درصد مرگ‌ومیرهای کشور بر اثر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در است. وی افزود:در پژوهش‌های اخیر به این حدس رسیده‌ایم که افزایش سرطان‌ها از آثار مواد افزودنی به همراه تأثیرات محیطی روی سلول‌های بدن است.
کد خبر: ۲۳۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 26 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: محمدهادی ایمانیه در آئین گشایش دومین کنگره کشوری مطالعات میکروسکوپی اظهار داشت: در پژوهش‌های اخیر که با همکاری دستگاه‌هایی در استان فارس مانند استاندارد و تحقیقات صنعتی، حفاظت محیط‌زیست و صنعت و معدن صورت گرفت، به این حدس رسیده‌ایم که افزایش سرطان‌ها از آثار مواد افزودنی به همراه تأثیرات محیطی روی سلول‌های بدن است.

وی ضمن این‌که از پژوهشگران حاضر در کنگره درخواست کرد تا مطالعات خود را در سال جاری روی بیماری‌های غیرواگیر و سلول‌ها قرار دهند، خاطرنشان کرد: هرچه زمان پیش می‌رود، برخی حوزه‌های عالم هستی بهتر کشف می‌شود و امروز یک دانشجوی رشته فیزیولوژی می‌تواند عظمت خلقت را در ویژگی‌های یک سلول ببیند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت یادآور شد: مشکلات امروز جامعه روش زندگی ماست که به غذا و دارو بازمی‌گردد.

ایمانیه تصریح کرد: از آنجا که مشخص شده است، افراد از نظر وراثتی نسبت به بیماری‌ها واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند، این احتمال به وجود آمده که در آینده دور با تفاوت نوع درمان برای هر کدام از امراض مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تحقق اعتبارات مالی در راستای به نتیجه رساندن پروژه‌های سلولی قول یاری داد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراکز تحقیقاتی نیز در این آئین یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای 60 مرکز تحقیقاتی است.

غلامرضا حاتم افزود: فزونی تعداد مراکز تحقیقاتی به سبب موضوع‌های بسیاری است که در زمینه‌های پژوهش‌های پزشکی وجود دارد.

وی در عین‌ حال تأکید کرد که اهداف برخی از این مراکز تحقیقاتی به یکدیگر نزدیک است و باید برای ایجاد یک مرکز مقتدرتر ادغام شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار