استاندار فارس در آئین آغاز عملیات ساخت تصفیه خانه شهر یکصدهزار نفری صدرا گفت : تاخیر در آغاز اجرای فاضلاب این شهر باید با سرعت در زمان اجرا جبران شود.
کد خبر: ۲۳۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 26 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهندس سید محمد علی افشانی چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات ساخت تصفیه خانه شهر جدید صدرا که با حضور مهندس محمودی قائم مقام وزیر نیرو و مهندس جانباز مدیرعامل محترم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوربرگزار شد از احداث تصفیه خانه شهر جدید صدرا بعنوان پروژه ای ضروری و مهم برای این شهر، مجموعه شهر شیراز، روستاهای مسیر و کسانی که در اطراف صدرا زندگی می کنند، یاد کرد و بر شتاب بخشی اجرای این اقدام زیرساختی تاکید کرد.
مهندس افشانی با بیان این که در مدت مسئولیت خود در استانداری فارس موضوع احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صدرا را به صورت مکرر پیگیری کرده ام، اظهار داشت: در جلسه ای که ویژه این موضوع با حضور وزیر نیرو برگزار شد، ایشان تامین 350میلیاردریال اعتبار مورد نیاز این پروژه را پذیرفتند و در اواخر سال گذشته 60 میلیاردریال از این اعتبار به حساب شرکت آب و فاضلاب شیراز واریز شده است.
وی با اشاره به این که برخی از پروژه ها مانند مسکن مهر قبل از مطالعات کافی اجرا شده است، گفت: به طور منطقی همزمان با اجرای طرح های بزرگ شهری باید خطوط انتقال آن مورد مطالعه و اجرا قرار می گرفت که متاسفانه این اقدام در گذشته صورت نگرفته است.
استاندار فارس با اشاره به انتقادات برخی رسانه ها در خصوص فاضلاب شهر جدید صدرا و عوارضی که ایجاد شده است، با تاکید بر این که رسانه ها باید در بیان مشکلات مردم آزاد باشند، تصریح کرد: بیان این انتقادات موجب کمک به مسئولان در راستای انجام بهتر و سریع تر وظایفشان می شود.
مهندس افشانی با بیان این که مشکل اصلی در راه احداث تصفیه خانه فاضلاب آماده سازی زمین و مسائل زیست محیطی بوده است، ادامه داد: مشکلات با همکاری همه دست اندارکاران به صورت قطعی حل شده است و باید در این زمینه به ویژه از کشاورزانی که در این زمین های اوقافی کشاورزی می کرده اند و نسبت به واگذاری زمین ها به طرح احداث تصفیه خانه رضایت داده اند تشکر کنیم.
وی تصریح کرد: روند پیگیری پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا پروسه طولانی را طی کرده تا به زمین بدون معارض و آماده کار و تامین اعتبار رسیده است.
استاندار فارس با اشاره به این که فاضلاب شهر صدرا در گذشته مشکلات زیست محیطی متعددی داشته است، افزود: طرح ساخت تصفیه خانه شهر جدید صدرا باید با سرعت تامین اعتبار و اجرا شود و فاضلاب وارد زمین نشود.
مهندس افشانی با بیان این که برغم بارندگی مناسب در برخی نقاط کشور، مناطق مرکزی ایران همچنان دچار خشکسالی است، گفت: باید اعتبارات ویژه این موضوع به استان فارس تخصیص یابد تا در تابستان دچار مشکل تامین آب شرب نشویم ؛ زیرا در فارس همچنان تعداد زیادی از روستاها به وسیله تانکر آبرسانی می شوند و در تابستان گذشته نیز حدود 700 روستاها به وسیله تانکر آبرسانی می شدند.
وی با بیان این که بازیافت آب فاضلاب و پساب در کشور بسیار ارزشمند و قیمتی شده است، افزود: در شرایطی که کشور دچار خشکسالی و کاهش سطح آب های زیر زمینی است و متوسط عمق چاه های آب در استان فارس بیش از 300 متر و آب آن ها دارای کیفیت پائینی است، باید تصفیه خانه های فاضلاب زودتر احداث شود؛ زیرا پساب آن بسیار ارزشمند است.
استاندار فارس تاکید کرد: پایدارترین آب برای فضای سبز و مصارف صنعتی به ویژه برای مناطق کم آب مانند فارس، استفاده از آب حاصل از تصفیه فاضلاب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار