جشنواره ملی مد و لباس ایرانی در شیراز با معرفی نفرات برتر پایان یافت.در این جشنواره 50 اثر برتر به مدت یک هفته به نمایش در آمد.
کد خبر: ۲۳۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس گفت:400 اثر از سراسر ایران به دبیر خانه جشنواره ارسال و 50 اثر برتر به مدت یک هفته نمایش داده شد .

بهزاد مریدی افزود: از میان آثار راه یافته به نمایشگاه سه اثر از کردستان ، فارس واصفهان به عنوان آثار برترمعرفی شدند.

رئیس مرکز مد و لباس ایرانی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: مد و لباس مسائل مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، خانوادگی و حتی امنیت ملی را در بر می گیرد .

حمید قبادی بابیان اینکه هدف از برگزاری این جشواره ارائه لباس هایی شیک و متناسب با فرهنگ ایرانی و پیوند بین طراحان و تولید کنندگان است افزود: بی توجهی به فرهنگ موجب شده است توجهی به موضوع لباس و طراحی داخلی نشود که این موضوع موجب مشکلات در بازار لباس شده است .

وی با بیان اینکه باید به طراحان فرصت داد تا بتوانند بر اساس فرهنگ ایرانی لباس طراحی کنند افزود : طراحان فقط درس طراحی را در دانشگاه می خوانند و در حد نمایشگاه لباس طراحی می کنند ولی تجاری سازی نمی شود.

قبادی افزود: درمجموع هر سال صد هزار میلیارد تومان ، برابر با یک سوم کل بودجه کشور ، صرف خرید لباس می شود پس طراحی و تولید لباس ایرانی می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز نقش داشته باشد.
 
  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار