استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به تامین معشیت و رفاه عشایر و مرزداران دارد.
کد خبر: ۲۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 15 April 2015

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در دیدار با سران عشایر و طوایف بخش‌های تابعه ارومیه که در سالن جلسات استانداری ترتیب یافت، با تاکید بر نگاه ویژه امام راحل، مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران اسلامی به عشایر و مرزنشینان به عنوان ذخایر و پشتیبانان انقلاب اسلامی گفت: عشایر و مرزنشینان، در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با نثار خون خود در دفاع از حریم ایران اسلامی و دفاع از مرزهای کشور نقش موثری ایفاد کرده‌اند.

سعادت در ادامه با اشاره به اینکه از حدود 3000 روستای استان 1200 روستا در مناطق مرزی قرار دارد، گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به تامین معیشت و رفاه مرزداران طرح‌های مختلفی را برای توسعه و آبادانی مناطق مرزی کشور و به ویژه آذربایجان غربی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است این است که کشاورزی و دامداری سنتی پاسخگوی مردم مناطق مرزی و عشایر استان نیست و این مناطق نیاز به سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری و ایجاد واحدهای صنعتی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و ایجاد منابع جدید درآمدی برای مردم منطقه است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری امسال به نام "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" از سوی مقام معظم رهبری، این نشست را فرصتی برای تجدید وحدت و همدلی میان مسولان و عشایر منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد: با همدلی، همفکری و وحدت بتوان مسائل و مشکلات مرزنشینان استان را حل کرد.

وی در ادامه با اشاره به آماده شدن طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرو برای تصویب در شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار کرد: با تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرو به زودی شاهد رونق اقتصادی، حضور سرمایه‌گذاران در منطقه و ایجاد اشتغال و درآمد برای مرزنشینان و عشایر منطقه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه خاطراتی از نقش عشایر و مرزنشینان منطقه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از مرزهای استان در دوران دفاع مقدس را بیان کرد.

در این جلسه فرماندار ارومیه نیز با اشاره به نقش عشایر در وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور گفت:عشایر ایران اسلامی با تقدیم ده‌ها شهید در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

در ابتدای این جلسه نیز سران عشایر و طوایف ارومیه از حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی در توجه به معیشت و حل مشکلات عشایر منطقه قدردانی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار