در این نوشتار ۱۱ غذای رایج و مضری را می‌بینیم که هر روز می‌خوریم ولی نمی دانیم باعث بروز سرطان خواهند شد.
کد خبر: ۲۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 22 May 2016

سرطان یکی از شایع ترین کشنده های انسان است. با این وجود ما در شیوه ی زندگی روزانه مان به ریسک های این بیماری مهلک بی توجه ایم. یکی از مهم ترین ریسک ها مواد غذایی هستند. بسیاری از مواد غذایی موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی با مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها فرآوردی شده‌اند. بسیاری از این مواد اثرات مضری روی بدن دارند و ریسک ابتلا به سرطان را به میزان زیادی افزایش می‌دهند.

۱. محصولات غیر ارگانیک

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، بیش‌تر میوه‌های غیر ارگانیک پر هستند از آفت‌کش‌هایی که بیش‌ترشان با شستن نیز از بین نمی‌روند. مطابق با گزارش‌ها، خوراکی‌هایی که بیش‌ترین آسیب را می‌زنند عبارتند از:

سیب‌ها
توت‌فرنگی
انگور
کرفس
هلو
اسفناج
فلفل شیرین
شلیل
خیار
گوجه گیلاسی
نخود فرنگی
سیب‌زمینی

 

۲. مواد پروتئینی

 

سرطان

 

گوشت‌های فرآوری شده شامل ترکیبی از از نمک‌های سمی، مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده هستند. برخی از گوشت‌های فرآوری شده که باید از خوردن آنها اجتناب کرد، عبارتند از:

سوسیس

هات‌داگ

بیکن

کالباس

۳. چیپس سیب‌زمینی

 

سرطان

چیپس سیب‌زمینی گذشته از داشتن میزان زیاد چربی و کالری، حاوی سطح بالایی از مواد نگهدارنده و نوعی ماده‌ی سرطان‌زای شناخته‌شده به نام آکریل‌آمید (که بیش‌تر در سیگارها یافت می‌شود) است. آکریل‌آمید ماده‌ای است که برای ترد کردن چیپس به کار می‌رود.

 

۴. آرد گندم به شدت فرآوری شده

 

سرطان

 

آرد سفید فرآوری شده رنگ و بافت خود را از فرآیند سفیدکنندگی سمی با گاز کلر به‌دست می‌آورد. یک مطالعه‌ی علمی نشان داد که مصرف مداوم کربوهیدرات‌های تصفیه شده، با افزایش ۲۲۰ درصدی سرطان در میان زنان مرتبط است.

 

۵. ذرت بوداده‌ای که در مایکروفر تهیه می‌شود

 

سرطان

 

بسته‌های ذرت بوداده در مایکروفر با لایه‌ای پرفلوئورواکتانوئیک اسید (پی‌اف‌او‌اِی) پوشیده شده‌اند، سمی که معمولا در ظروف تفلن یافت می‌شود و با ناباروری مرتبط است. ذرت بوداده‌ی تهیه شده در مایکروفر به خودی خود حاوی یک ماده شیمیایی به نام دیاستیل است. این ماده با مواردی از بیماری‌های ریه در کارگران کارخانه‌های ذرت بوداده مرتبط است. ذرت بوداده همچنین با سرطان‌های پانکراس، بیضه و کبد مرتبط است.

 

۶. نوشابه‌های گازدار

 

سرطان

 

نوشابه حاوی مواد مضر و و مقدار نامناسبی قند است. قند به سرعت هضم می‌شود و می‌تواند به التهاب و مقاومت به انسولین منجر شود. نوشابه‌های گازدار همچنین حاوی ۴-متیل‌ایمیدازول (۴-MI) فرآمده، یک ماده شیمیایی سرطان‌زا، هستند که باعث ایجاد رنگ رنگ کاراملی در نوشیدنی می‌شود.

۷. گوجه‌فرنگی کنسروشده

 

سرطان

 

قوطی‌های مواد غذایی کنسرو شده با لایه‌ای از  بیسفنول اِی که ممکن است وارد غذا شود، پوشیده شده‌اند. وجود این ماده با نقص تکاملی در جنین و نوزادان مرتبط است. گوجه فرنگی کنسروشده به ویژه مستعد پذیرش بیسفنول‌ای است به دلیل اسیدیته‌ی بالایی که دارد. این ویژگی گوجه فرنگی باعث می‌شود که بیسفنول تجزیه شده و توسط گوجه‌فرنگی جذب شود.

 

۸. غذاهای رژیمی/کم‌چرب/کم‌کالری

 

سرطان

 

اغلب مواد غذایی که با عنوان "رژیمی”، "کم کالری” و "کم‌چرب” تبلیغ می‌شوند، به شدت فرآوری شده‌اند و حاوی مواد شیمیایی هستند که برای حذف چربی و قند استفاده شده‌اند.بسیاری از این مواد افزودنی، از جمله آسپارتام، با سرطان، مشکلات قلبی و نقص هنگام تولد مرتبط هستند.

 

۹. الکل

 

سرطان

 

مصرف بیش از اندازه‌ی الکل می‌تواند خطر ابتلا به چندین نوع سرطان از جمله سرطان پستان، دهان، مری، کبد، روده‌ی بزرگ و رکتوم را افزایش دهد.

۱۰. سالمون پرورشی

 

سرطان

 

ماهی‌های پرورشی با مواد غذایی غیرطبیعی که پر از مواد شیمیایی، آنتی‌بیوتیک‌ها، آفت‌کش‌ها و مواد سرطان‌زا هستند، تغذیه می‌شوند. رنگ مایل به سرخ آنها به دلیل خوراک شیمیایی آنها است.

۱۱. گوشت قرمز

 

سرطان

 

هرچند مصرف متعادل گوشت قرمز خوب است، مصرف بیش از اندازه‌ی آن می‌تواند منجر به بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ و رکتوم شود.

ریسک ابتلا به بیماری‌ها و سرطان را با اجتناب از خوردن غذاهای مضری که در این فهرست ذکر شد، کاهش دهید. محصولات کاملا ارگانیک و گوشت ارگانیک، بودن در معرض مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها را کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار