مسؤول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید گفت: بروز پدیده خشکسالی و کاهش منابع آب منطقه موجب شده که سطح زیر کشت لوبیا تا حدود 30 درصد در این شهرستان کاسته شود.
کد خبر: ۲۳۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 17 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:ابراهیم رستگار از کشت لوبیا در 20 تا 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال‌های گذشته سخن گفت و اظهار داشت: بروز پدیده خشکسالی و کاهش منابع آب منطقه موجب شده که از سطح زیر کشت لوبیا تا حدود 30 درصد در این شهرستان کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت لوبیا در اقلید در سال پیش حدود 18 هزار هکتار بوده است عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال تنها در 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اقلید لوبیا کاشته شود.

رستگار با بیان اینکه میانگین تولید لوبیا در اراضی کشاورزی اقلید حدود 2.7 تن در هکتار است از تولید حدود 50 هزار تن لوبیا در سال زراعی گذشته در این شهرستان خبر داد.

مسؤول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید در پایان سخنان خود اجرای طرح کشت نواری که موجب صرفه‌جویی 10 تا 20 درصدی مصرف آب می‌شود، استفاده از کودهای بیولوژیک، تغییر الگوی کشت از کرت‌های 90 سانتی‌متری به 180 سانتی‌متری که موجب حذف یک مرز بین کرت‌ها و افزایش تعداد بوته‌ها در واحد سطح می‌شود و نیز استفاده از ارقام جدید و مرغوب لوبیا با قابلیت بالا را از جمله اقدامات انجام شده در راستای تولید بهتر و بیشتر محصول برشمرد.

به گزارش فارس، کشت لوبیا در اراضی کشاورزی اقلید تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
United States
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
عدم توجه به توسعه پایدار نتیجه اش همین است باز خدا را شکر هنوز دیر نشده.
خبر آمد خبری در راه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار