در استان فارس از هر پنج نفر یک نفر به پرفشاری خون مبتلا است.
کد خبر: ۲۳۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 17 May 2016
تابناک فارس به نقل ازباشگاه خبرنگاران:محمد علی بابایی بیگی مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت27 اردیبهشت ماه روز جهانی فشارخون گفت: حدود 20درصد جمعیت 20 تا میان سال استان فارس به پرفشاری خون دچار هستند.

محمد علی بابایی بیگی افزود: با توجه به اینکه بیماری فشار خون ارثی است اما استرس های اجتماعی، شغلی، شخصی و خانوادگی می تواند از عوامل ایجاد این بیماری در اشخاص باشد .

وی همچنین مشکلات جسمی ،چاقی های مفرط در ناحیه کمر و شکم ،کم تحرکی ،مصرف بیش از اندازه نمک و چربی های اشباع شده و استفاده نکردن از میوه ، سبزیجات و لبنیات را از دیگر عوامل پرفشاری ذکر کرد.

مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در سراسر جهان از جمله کشور ایران 30 درصد انسان ها به این بیماری مبتلا هستند که با بالا رفتن سن افزایش می یابد و دلیل اصلی ابتلا به این بیماری پرخوری یعنی دریافت 2تا 2و نیم برابری کالری بالاتر از حد متعارف، نداشتن فعالیت بدنی و در نتیجه بالا رفتن کلسترول مضر خون است.

دکترمحمد علی بابایی بیگی اظهار کرد: این بیماری سبب افزایش خطر حملات قلبی ، نارسایی کلیه ها و همچنین ابتلا به بیماری های عروقی مانند دیابت می شود .

وی ادامه داد: فشار خون بالا قابل پیشگیری و درمان است به شرط اینکه فرد مبتلا باارزش قائل شدن برای سلامتی اش و استفاده از الگوی صحیح تغذیه با انجام فعالیت های بدنی و کم کردن حجم غذای مصرفی به سلامتی و طول عمر خود اضافه کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
با سلام .در طب چيني راه رفتن با پاي پياده روي سنگلاخ را براي تنظيم فشار خون مناسب مي دانند .
رعايت نكات طب سنتي نيز باعث بهبودي اين بيماري مي شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار