سه خبر ویژه از خوی و شمس تبریزی:
فرماندار خوی گفت: بنا به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تا کنگره بین المللی شمس تبریزی در 7مهر ماه به اتمام می رسد./رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو گفت: ما بسیار مشتاقیم تا کتاب و مقالاتی در زمینه شمس تبریزی چاپ و نشر پیدا کند و قطعا حمایت خواهیم کرد./نماینده منتخب مردم خوی در مجلس گفت: بخش فرهنگی سازمان اکو بیشترین ارتباطات را با دانشگاه‌های مطرح دنیا دارد، بنابراین انتظار داریم از این طریق زمینه برقراری ارتباط تولیت شمس با مراکز فرهنگی دنیا فراهم شود .
کد خبر: ۲۲۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 14 May 2016

فاز اول ساخت بارگاه شمس تبریزی امسال به اتمام می رسد
فاز اول ساخت بارگاه شمس تبریزی امسال به اتمام می رسد/حمایت موسسه فرهنگی اکو از انتشار آثار در خصوص شمس تبریزی
به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، دکتر حسین سیوانی‌اصل در نشستی خبری که با حضور نماینده منتخب مردم خوی و چایپاره، مدیرعامل تولیت شمس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اظهار خوشحالی از حضورش در خوی اظهار داشت: نام و ظرفیت پرآوازه شهر خوی به واسطه نقش پررنگش در عرصه تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران و جهان همیشه بوده است.
رئیس هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی افزود: حضور خوی در آسیای صغیر با رویکردهای صوفی‌گرایانه قابل اغماض نیست و با تشکیل سلسله صفوی در ایران، شیعه 12 امامی به عنوان دین رسمی کشور اعلام شد و توانست نقش مهم مذهبی را از خود در منطقه ایفا کند.
دکترسیوانی ظهور مسایلی همچون داعش را باعث انحطاط تمدن اسلام عنوان کرد و گفت: امروزه کشورهای مسلمان به جای همزبانی، درگیر خشم و خشونت همچون داعش در کشورهای منطقه شده است که یکی از دلایل عدم رشد جهان اسلام، نبودن رشد و توسعه درون‌زا است و تمدن غرب با رسیدن به رشد اقتصادی فاصله را عمیق کرده است.
فرماندار خوی با اشاره به آغاز احداث بارگاه شمس تبریزی در سال جاری، تصریح کرد: طرحی را که برای احداث بارگاه حضرت شمس در سال‌های اخیر طراحی کرده بودیم به خاطر بالا بودن اعتبار لازم برای احداث، که موجب می‌شد زمان را با اجرای طرح از دست بدیم، طرح اخیر را از اولویت احداث خارج کردیم و در حال حاضر با طراحی یک طرح جدید کار را آغاز خواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد: با عنایت ویژه استاندار آذربایجان غربی 50 درصد اعتبار طرح احداث فازاول بارگاه حضرت شمس تخصیص می‌یابد و 50 درصد دیگر آن توسط فرمانداری و شهرداری خوی تامین می شود.
فرماندار خوی گفت: طرح فازاول بارگاه شمس برای تائید در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شده که به محض تایید بزودی کارهای آن آغاز شده و بنا به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تا کنگره بین المللی شمس تبریزی در 7مهر ماه به اتمام می رسد.
وی بیان کرد: توسعه هر کشور بدون توجه به سرمایه‌های اجتماعی، موجب شکست و عدم توسعه آن جامعه می‌شود و تنها راه برون رفت از آن را می‌توان در سرمایه‌گذاری بر روی مهارت‌های مدنی دانست.


حمایت موسسه فرهنگی اکو از انتشار آثار در خصوص شمس تبریزی
فاز اول ساخت بارگاه شمس تبریزی امسال به اتمام می رسد/حمایت موسسه فرهنگی اکو از انتشار آثار در خصوص شمس تبریزی
رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو گفت: ما بسیار مشتاقیم تا کتاب و مقالاتی در زمینه شمس تبریزی چاپ و نشر پیدا کند و قطعا حمایت خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، پروفسور حسین عارف در نشستی خبری که با حضور فرماندار خوی، نماینده منتخب مردم خوی و چایپاره، مدیرعامل تولیت شمس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اظهار خوشحالی از حضورش در خوی اظهار داشت: ایران یک کشوری با فرهنگ غنی و تاریخی و فرهنگی است که هنوز برای شناساندن چهره واقعی آن به جهانیان کارهای زیادی باید انجام بشود.
وی افزود: رسانه ها باید در نقش ایجاد کننده اتحاد بین مذهب ها و فرهنگ ها نقش اصلی خویش را ایفا کنند
رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو تصریح کرد: امروز دنیای توسعه و ارتباطات است و من درخواستی که از تولیت شمس تبریزی دارم این است که کارهای تبلیغاتی را در خصوص شمس تبریزی بیشتر کند تا ما نیز بتوانیم ارتباطات تبلیغاتی زیادی را برقرار کنیم و در هنگام برگزاری سمینارها با فرستادن ایمیلهای دعوتی از طریق ایمیل به دانشگاه‌های مطرح دنیا، با آن‌ها تبادل اطلاعات کند.
عارف بیان کرد: ما بسیار مشتاقیم تا کتاب و مقالاتی در زمینه شمس تبریزی چاپ و نشر پیدا کند و قطعا حمایت خواهیم کرد و همچنین مردم مایل هستند وقتی به مزار شمس مراجعه می‌کنند مراکز کوچک فرهنگی را در اطراف آن ببیند که این امر بایستی توسط مسئولین تولیت شمس ایجاد گردد.


اکو ارتباطات فرهنگی میان تولیت و دانشگاهها را فراهم کند
فاز اول ساخت بارگاه شمس تبریزی امسال به اتمام می رسد/حمایت موسسه فرهنگی اکو از انتشار آثار در خصوص شمس تبریزی/اکو ارتباطات فرهنگی میان تولیت و دانشگاهها را فراهم کند
 
نماینده منتخب مردم خوی در مجلس گفت: بخش فرهنگی سازمان اکو بیشترین ارتباطات را با دانشگاه‌های مطرح دنیا دارد، بنابراین انتظار داریم از این طریق زمینه برقراری ارتباط تولیت شمس با مراکز فرهنگی دنیا فراهم شود                                       
به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، دکترسیدتقی کبیری در نشستی خبری که با حضور فرماندار خوی،رئیس موسسه اکو، مدیرعامل تولیت شمس و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان خوی یکی از شهرستان‌های برجسته از لحاظ فرهنگی و سرمایه‌های انسانی در کشور است و به این دلیل هر چه سازمان اکو در زمینه فرهنگی با ما همکاری کند باز جا دارد.
کبیری افزود: ما از سازمان اکو انتظار داریم که از عالمان و اندیشمندان اهل قلم در زمینه چاپ و تدوین کتاب‌های فرهنگی حمابت کند تا این شهرستان بتواند جایگاه فرهنگی خود را باز یابد.
وی تصریح کرد: بخش فرهنگی سازمان اکو بیشترین ارتباطات را با دانشگاه‌های مطرح دنیا دارد، بنابراین انتظار داریم از این طریق زمینه برقراری ارتباط تولیت شمس با مراکز فرهنگی دنیا فراهم شود                                       

خبرنگار:سعیدفرجی



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شمس الدین خویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
با سلام ، به عنوان یک خویی از مسئولین محترم دست اندر کار ساخت بارگاه حضرت شمس ، عاجزانه و ملتمسانه و با اصرار زیاد و شمارا به خداوند متعال قسمتان می دهم بارگاه حضرت شمس را در خو ر شخصیت های جهانی شمس و مولانا و عاشقان و زائران فرهیخته آنها در تمام جهان بسازید . التماس می کنم پروژه ساخت حرم حضرت شمس را از دسترس و دید دشمنان همه پروژه های عمرانی دیگر خوی عزیز دور نگهدارید . حرمت خوی به حرمت حرم حضرت شمس گره خورده . لطفا حرمت خوی را با تمام توان حفظ فرمایید . بسیار متشکر و منت دار شما هستم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار