شورانامه
افراد صالح در انتخابات شوراها شرکت نمی کنند/شعارها و بایدهایی که به عمل نمی رسند/شهرداری نباید جای دولت را بگیرد/مصوبه ای که رأی نیاورد/تذکر به محتوای جشن های شهری/مردم در خصوص طرح کارت پارک هوشمند دچار سوء تفاهم شده اند
کد خبر: ۲۲۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 03 May 2016
در قالب اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شورای شهر استفاده از انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی برای تأمین روشنایی معابر و پارک‌ها، افزایش بهره‌وری و سهم منابع در حوزه‌های شهری و افکار سازی و مدیریت افکار عمومی برای تحقق اقتصاد مولد و شکوفا مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش تابناک فارس:همچنین خرید و استفاده از موتورسیکلت، اتوبوس و تاکسی برقی به‌جای وسایل نقلیه با سوخت‌های فسیلی، خرید و استفاده از کالاهای ایرانی در بخش‌های عمرانی، اجرایی و خدماتی، ممنوعیت خرید کالاهای خارجی در شهرداری، عدم تبلیغ کالاهای خارجی در تابلوها، بیلبوردها، استندها و پل‌ها و تلویزیون‌های شهری، استفاده از فناوری‌های نوین در تبدیل پسماند به انرژی و کود و تدوین راهکارهای مناسب در راستای وصول مطالبات شهرداری از بخش‌های خصوصی و دولتی از دیگر بندهای طرح اقتصاد مقاومتی بود که در این جلسه مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

تمام این موارد ذکر شده بسیار جذاب و زیبا و مفید است.اما بعید می دانیم این شعارها حالا حالا ها به مرحله عمل برسد و مجبوریم فعلا فقط از شنیدنش لذت ببریم!

افراد صالح در انتخابات شوراها شرکت نمی کنند

نایب‌ رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: شوراهای اسلامی رقبای مسئولان اجرایی نیستند بلکه در کنار دیگر مسئولان اجرایی قرار گرفته‌اند و به‌ عنوان یک مدیر شهر و روستا محسوب می‌شوند.
محمدپور ادامه داد: شوراهای اسلامی از یک جایگاه بسیار مهم در کشور برخوردارند و باید دیده شوند و از آنان نظرخواهی شود.
وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا متذکر شد: شوراها باید از هیاهوهای سیاسی و حزبی خارج شوند و تنها به مردم نفع برسانند زیرا مردم تمام‌ کارهای شوراها را زیر ذره‌بین دارند.
نایب‌ رئیس شورای اسلامی استان فارس اضافه کرد: افراد صالح خود را از حضور در انتخابات شوراها دور نگه می‌دارند و این چیز خوبی برای آینده شوراها نیست.

شعارها و بایدهایی که به عمل نمی رسند
رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: روز شيراز (پانزدهم ارديبهشت) فرصت مناسبي براي معرفي ظرفيت ها و توانمندي ها و ظرفيت هاي اين شهر در بخش هاي مختلف است.
غلام مهدي حقدل افزود: معرفي اين دستاوردها و ظرفيت ها مي تواند به افزايش رونق اقتصادي، ايجاد اشتغال پايدار جوانان و معرفي هنرهاي تاريخي و سنتي شيراز كمك كند.
وي بيان كرد: اين كار را مي توان در قالب برپايي نمايشگاه هاي مختلف انجام داد تا هم شهروندان و هم گردشگران داخلي و خارجي از اين توانمندي ها آگاهي يابند.
رئيس شوراي شهر شيراز گفت: اگر بتوانيم در روز شيراز، جاذبه هاي گردشگري، زيارتي و اقتصادي شيراز را به نحو مطلوب به هموطنان و جهانيان معرفي كنيم، بي شك مي توان اميدوار بود كه در آينده نزديك شاهد حضور گردشگران بيشتري از سراسر كشور و همچنين ساير كشورها در اين كلانشهر باشيم.

این اظهارات رئیس شورای شهر هم بسیار خوب و جذاب است ولی در عمل می بینیم که این بایدها که به دلیل تکرر هرساله بسیار به گوشمان آشناست هیچگاه به سرانجام نمی رسند.


شهرداری نباید جای دولت را بگیرد
شهردار شیراز گفت: ما نباید جای دولت را بگیریم، شهرداری به‌عنوان وظیفه‌ای که در مورد شهروندان بر عهده دارد کمک می‌کند اما کار اصلی بر عهده دولت است.
وی همچنین ارائه مصوبه ای جدید برای اهدای پاداش به مدال آوران را غیرضروری دانست.

مصوبه ای که رأی نیاورد
اعضای شورای شهر در مورد این مصوبه بحث کردند و عده ای معتقد بودند که حق بسیاری از نخبگان علمی و فرهنگیست که ازین پاداش ها بهره مند شوند و عده ای دیگر معتقد بودند که مثلا مدال آوری در المپیک ویترین کشور است و نمی توان همه افتخارات را همسطح دانست.
این مصوبه در نهایت رأی نیاورد.

تذکر به محتوای جشن های شهری/مردم در خصوص طرح کارت پارک هوشمند دچار سوء تفاهم شده اند
مظفر مختاری؛عضو شورای شهر شیراز گفت: در مورد بعضی از جشن‌ها که توسط مجموعه شهری برگزار می‌شود باید مراقبت بیشتر از طرف شهرداری انجام شود و بیشتر به فرهنگ شهروندی، شهرنشینی و راهکارهای مبارزه با آلاینده‌های شهری را مطرح ساخته، وقت پرهزینه شهرداری را به موارد مهم شهری اختصاص دهد و کارهای تبلیغاتی و بیهوده تعطیل شود.
مختاری بیان کرد: در مورد پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها لازم است تهیه کارت شارژ و تمدید آن تسهیل شود و از سویی با توجه به آن‌که در خیابان‌ها نیروهای مربوطه را پلیس تلقی کرده و تصور می‌کنند که در خیابان‌ها مأمور راهنمایی زیاد شده موضع ترس گرفته و همراهی نمی‌کنند و همچنین استفاده‌کنندگان از کارت نمی‌دانند چقدر شارژ دارند و صدور پرداخت هزینه از طریق بانک یا خودپرداز وقت‌گیر و زمان‌بر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار