سید محمد احمدی؛استاندار فارس، شامگاه شنبه در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: کارخانه فولاد نی ریز با 70 درصد پیشرفت مراحل نهایی را طی می کند و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 13 April 2015
مجتمع صنعتی فولاد نی ریز با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی در حال ساخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز شامگاه شنبه درباره این مجتمع گفت: به دلیل محدودیت منابع عمومی، سال گذشته 65 درصد این مجتمع به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: گشایش اعتبارات ارزی مورد نیاز این واحد صنعتی سال 93 صورت گرفت و امید است که تامین تجهیزات این مجتمع فولاد از داخل و خارج کشور و راه اندازی آن با جدیت پیگیری شود.

** معادن منطقه بهرام گور

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بازدید هوایی وزیر صنعت از منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس را یادآور شد و گفت: در بهره برداری معادن این منطقه با محیط زیست اختلاف نظرهایی وجود دارد که در این سفر با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد پس از رفع این مسائل استخراج از معادن این منطقه آغاز شود.

منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را در خود جای داده است.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت شنبه در بازدید از این منطقه گفت: ایجاد معدن آهن در این منطقه با هماهنگی محیط زیست باید تا یک ماه آینده آغاز شود اما در مکانی مناسب که کمترین ضرر را در منطقه حفاظت شده داشته باشد.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود با توجه به ظرفیت هایی که در بخش صنایع و معادن استان فارس وجود دارد، افزود: باید با تعامل و همدلی مسوولان با نمایندگان فارس مسائل و مشکلات را برطرف کرد و از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

احمدی گفت: باید تسهیلات لازم بدون بوروکراسی های پرپیچ و خم اداری در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گیرد و از آنان حمایت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت شنبه در سفری یکروزه به استان فارس از چند طرح صنعتی و معدنی در شهرستان های کوار و نی ریز، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شهرک صنعتی شیراز بازدید کرد.

شهرستان های کوار و نی ریز به ترتیب در فاصله 30 کیلومتری جنوب و 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارند.

در حالی که بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، سفر به شهرستان خرم بید و بازدید از معادن این شهرستان نیز در دستور کار سفر وزیر صنعت قرار داشت، شامگاه شنبه گفته شد که بالگرد حامل نعمت زاده و هیات همراه به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی و محدودیت زمان سفر به این منطقه سفر نکرد.

شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر در 178 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
برچسب ها: فارس ، فولاد ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار