نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز گفت: در استان فارس بايد به طور ويژه يك سري تشويق ها، ترغيب ها و فضاسازي براي استفاده از كالاهاي توليد داخل در بخش هاي دولتي و غير دولتي استان فراهم شود.
کد خبر: ۲۲۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 01 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: آيت الله اسدالله ايماني در نود و سومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان فارس بيان كرد: عدم استفاده از كالاهاي توليد داخل استان در بخش هاي مختلف به ويژه دستگاه هاي اجرايي، مخالف با اصول اقتصاد مقاومتي است.
وي افزود: به طور مثال كارخانه كاشي حافظ استان در حال تعطيل شدن است و فرودگاه شيراز نيز در حال ساخت يك سالن بزرگ است اما متاسفانه حتي يك متر از محصول توليد شده كارخانه كاشي حافظ استان در اين پروژه استفاده نشده است.
ايماني اظهارداشت: بايد استفاده از امكانات پذيرايي در تمام نشست ها و مراودات دربخش هاي دولتي و غير دولتي در استان از جمله آب معدني، آب ميوه ها، ساير خوراكي ها و حتي لاستيك از توليدات داخل استان استفاده شود تا كمك به چرخه توليد استان شود.
امام جمعه شيراز اضافه كرد: همگان بايد براي فرهنگ سازي در اين زمينه تلاش كند زيرا با اين فرهنگ سازي و نهادينه شدن استفاده از كالاهاي توليد شده در داخل استان، دين خود به كشور و استان را ادا كرده ايم.
او با بيان اينكه فرهنگ سازي و ايجاد فضاي اجرايي شدن اين مهم در استان بايد توسط دستگاه هاي اجرايي استان دنبال شود ادامه داد: با فرهنگ سازي در اين زمينه درآخر سال اعلام مي كنيم كه چه ميزان كالاي توليد شده استان در داخل استان مصرف شده و به چه ميزان به مشتري هاي كارخانه هاي توليدي استان اضافه شده است.
ايماني عنوان داشت: گفتمان سازي و فرهنگ سازي در بحث مصرف كالاي داخلي در ابعاد مختلف جاي كار بسياري دارد به طوري كه اين مهم بايد از مهدكودك ها و مدارس فرهنگ سازي و با تكرار در جامعه دنبال شود.
نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري افزود: در اين زمينه بايد به جايي برسيم كه استفاده از كالاهاي خارجي از جمله خودروهاي خارجي به يك عيب و اشتباه در جامعه بدل شود و مردم به افراد مصرف كننده كالاهاي خارجي نگاه تحقير آميز داشته باشند.

دو وظيفه مهم شوراي فرهنگ عمومي فارس براي گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي
ايماني گفت: شوراي فرهنگ عمومي استان ها در بحث اقتصاد مقاومتي دو وظيفه مهم اعطاي نشان اقتصاد مقاومتي و گفتمان سازي در خصوص توليد ملي و رعايت مصرف كالاي داخلي را بر اساس دو سند بالا دستي اراده شده توسط مقام معظم رهبري و ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در اين بخش در كشور بر عهده دارد.
او بيان كرد: دوسند بالادستي 24 گانه اقتصاد مقاومتي و محورهاي 11 گانه اقتصاد مقاومتي را به عنوان يك تكليف دنبال مي كنيم.
ايماني با بيان اينكه به دنبال نظريه پردازي در حوزه اقتصاد مقاومتي در استان نيستيم اظهارداشت: اين ابلاغ از سوي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ما را بر آن مي دارد كه دو مهم را با ارائه راهكارهاي اجرايي و عملي با جديت در استان دنبال شود.
وي ادامه داد: بايد برنامه ريزي در خصوص اجراي عملي اقتصاد مقاومتي در استان طوري انجام شود كه تابستان امسال اجرايي شدن كارها عملياتي شود و در آخر سال نيز آمار و گزارش كامل قابل ارائه در اين زمينه تهيه شود.
ايماني با اشاره به بحث اعطاي نشان در استان ها اضافه كرد: بر اين باوريم كه تهيه نشان اقتصاد مقاومتي بايد سراسري باشد اما تعيين افراد واجد شرايط دريافت كننده اين نشان در استان، بايد در شوراي فرهنگ عمومي فارس مشخص شود.
امام جمعه شيراز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيان برخي از نام ها در خصوص اقتصاد مقاومتي عنوان داشت: افراد نبايد نام هاي ديگري از جمله اقتصاد تاب آور و غيره در خصوص اقتصاد مقاومتي به كار ببرند بلكه همان نام اقتصاد مقاومتي كه توسط مقام معظم رهبري اعلام شده گويا، شفاف و پر محتوا است.
وي گفت: عنوان اقتصاد مقاومتي بايد در تمام مكاتبات و مراودات علمي و جاري در استان استفاده شود و به دنبال جايگزين نام براي اين مهم نباشيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار