مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت:مجوز ساخت 10 هتل در شهر شیراز صادر شده است که هم اینک برخی از این پروژه ها حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
کد خبر: ۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹ 13 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،مصیب امیری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجوز ساخت 10 هتل در شهر شیراز صادر شده است که هم اینک برخی از این پروژه ها حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او در بخش مراکز اقامتی استان فارس تاکید ما بر ساخت هتل و هتل آپارتمان چهار یا پنج ستاره است تا بتوانیم خدمات مناسبی به گردشگران استان ارایه کنیم عنوان داشت: در سالجاری نیز تا اردیبهشت ماه جاری یک هتل در شهر شیرازافتتاح می شود که با افتتاح این هتل ظرفیت اقامتی استان افزایش می یابد.

وی افزود: در سال جاری عمده تلاش و تمرکز ما در بخش مراکز اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها بر تعیین تکلیف هرچه سریع تر پروژه های نیمه کاره و بهره برداری آنهاست.

امیری گفت: امسال نیز مصوبه شهرداری شیراز مبنی معافیت پرداخت عوارض برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری به ویژه ساخت هتل و مهمانپذیرها اجرایی می شود.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت اقامتی استان فارس در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش موثری دارد که سال گذشته دو هتل در شهر شیراز و دو هتل چهار ستاره نیز در شهرستان های فارس به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای اداره مجموعه جهانی تخت جمشید و پاسارگاد به صورت هیات امنایی 13 نفر انتخاب شدند که احکام آنها صادر شده و هیات امنای این مجموعه جهانی اردیبهشت امسال فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.

امیری اظهارداشت: برای نخستین بار ردیف بودجه مستقل و ثابتی بالغ بر 10 میلیارد تومان برای مجموعه جهانی تخت جمشید و پاسارگاد در بودجه سال 94 در نظر گرفته شده است که با تخصیص این اعتبار بسیاری از مشکلات این مجموعه جهانی ساماندهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرمت، ساماندهی و تملک اراضی مورد نیاز برای دو مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد در دستور کار است.

*** نقشه گردشگری مذهبی فارس تدوین می شود



او اظهارداشت: معرفی، ارتقا و توسعه گردشگری مذهبی فارس در سطح ملی و بین المللی یکی از نیازهای استان و شهر شیراز است گفت: هم اینک کارهای پژوهشی برای تدوین نقشه گردشگری مذهبی استان فارس درحال انجام است.

امیری اضافه کرد: در تهیه و تدوین نقشه گردشگری مذهبی استان فارس علاوه بر امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد تاریخی استان نیز جایگاه خود را حفظ می کنند و با تهیه این نقشه مسیر حرکت در بخش گردشگری مذهبی استان مشخص می شود.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری مذهبی در استان فارس و شهر شیراز از اولویت های امسال این اداره کل است که این مهم با جدیت در استان پیگیری می شود.

امیری افزود: استان فارس و شهر شیراز امامزاده های واجب التعظیم و بقاع متبرکه بسیاری دارد که بخشی از این بقاع متبرکه جنبه ملی و فراملی دارند لذا به دنبال برنامه ریزی و تدوین ساز و کار مناسبی برای بالفعل کردن این قابلیت ها و ظرفیت ها هستیم.

وی، دیگر شاخص گردشگری فارس را گردشگری سلامت بیان و عنوان کرد: فارس سابقه غنی در بخش پزشکی و سلامت دارد که گردشگری سلامت یکی دیگر از اولویت های بخش گردشگری امسال در استان فارس است.

او گفت: برای توسعه و ارتقای گردشگری مذهبی و سلامت در استان، سال گذشته مجوز راه اندازی خط مستقیم پروازی به مقصد نجف و عراق صادر شده است که این خط پروازی به زودی در استان فارس راه اندازی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار