معاون عمرانی و فنی موقوفات آستان قدس رضوی:
معاون عمرانی و فنی موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در زمینه موقوفات، گفت: ۲۲ مسجد بین راهی توسط آستان قدس رضوی احداث شده است.
کد خبر: ۲۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 12 April 2015
احداث 22مسجد بین راهی توسط آستان قدس رضویبه گزارش تابناک یزد،خلیل اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد که به مناسبت برپایی نمایشگاه "در پرتو خورشید" برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین کارهای عمرانی آستان قدس رضوی در بحث توسعه حریم مطهر جمع‌بندی می‌شود، اظهار داشت: آستان قدس رضوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فعالیت‌های بسیار چشم‌گیری در بحث ساخت و ساز و به ویژه توسعه حرم امام رضا(ع) انجام داده است.

معاون عمرانی و فنی موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر در مجموعه توسعه حریم حرم مطهر، بیش از 1 میلیون متر مربع مساحت ویژه حریم حرم اختصاص داده شده و این در حالی است که قبل از انقلاب این مساحت کمتر از 50 هزار متر مربع بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه اراضی اطراف حرم مطهر از جمله گران‌ترین اراضی موجود در شهر مشهد است، گفت:  منابع بسیار زیادی از آستان قدس صرف خرید و در اختیار گرفتن فضاها و اراضی مجاور حرم مطهر به منظور توسعه این مکان مقدس شده است.

معاون عمرانی و فنی موقوفات آستان قدس رضوی تصریح کرد:  آماده‌سازی بیش از 1 هزار هکتار اراضی با کاربری‌های مختلف را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

وی ساخت فضاهای خدماتی، درمانی و آموزشی مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده در این عرصه دانست و افزود: استفاده از تکنولوژی روز دنیا و آخرین استانداردهای علمی و اجرایی از جمله ویژگی‌های این نوع خدمات عام‌المنفعه است.

اکبری ساخت فضاهای ورزشی به منظور ارائه خدمات به شهروندان مشهد مقدس و زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) را از دیگر اقدامات معاونت عمرانی و فنی موقوفات آستان قدس رضوی عنوان کرد.

وی ساخت 22 مسجد بین راهی در کشور، ساخت مدارس مختلف با آخرین تکنولوژی‌های روز، ساخت فضاهای استراحت و مهانسراهای مختلف برای ارائه خدمات بهتر به زائران را از دیگر اقدامات برجسته و شاخص این معاونت در راستای نیات واقفان آستان قدس رضوی عنوان کرد.

وی ساخت پروژهای سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد درآمد های ارزش افزوده را از دیگر سیاست‌های معاونت عمرانی و فنی موقوفات آستان قدس رضوی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار