کد خبر: ۲۱۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸ 22 April 2016
به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي ازخوي،حجت الاسلام  معصومي نيا رئيس تبليغات اسلامي خوي بااعلام اين خبرگفت: با توجه به استقبالی که هرساله از مراسم معنوی اعتکاف در خوي صورت می گیرد، وآنچه که حایز اهمیت است حضور پرشور جوانان دراین مراسم است به گونه ای که امسال80 درصد ازمعتکفین را جوانان تشکیل مي دهند.
وي افزود: امسال این مراسم معنوی با حضور بیش از دوهزار نفر معتکف در 20 باب از مساجد شهرستان خوی برگزار می‌شود که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، آمار ثبت نام کنندگان بیشتر شده بود.

وی ضمن تشريح برنامه هاي مراسم اعتکاف، امسال را با موضوع " قرآن در زلال اعتکاف " و با رویکرد برنامه های قرآنی اعم از آموزش صحیح خوانی و قرائت نماز و اذان، اجرای تلاوت زنده قرآن، تلاوت ترتیل عمومی و ختم قرآن به یاد امام شهداء و شهدای مدافع ازجمله اين برنامه هانام برد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوی اظهار داشت: امسال همچنین شاهد افزایش تعداد محلهای برگزاری مراسم اعتکاف هستیم بطوریکه تعداد 2 باب مسجد در شهرهای دیزج دیز و فیرورق، 1 باب مسجد برای دانش آموزان معتکف و 2 محل نیز برای اعتکاف برادران و نسوان در زندان خوی تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام معصومی گفت: همچنین یک مراسم اعتکاف ویژه طلاب نیز در مسجد ملااحمد خوی برگزار مي شود تا طلاب بتوانند در کنار انجام مراسمات اعتکاف به تحصیل نیز مشغول باشند.
این مقام مسئول ادامه داد: در مقایسه با سالهای قبل امسال شاهد حضور بسیار پرشور دانشجویان در مراسم اعتکاف هستیم و طبق بررسی های بعمل آمده 80 درصد کل ثبت نام کنندگان همگی از قشر خواهران و برادران جوان می باشند.
وی افزود: در مراسمات اعتکاف علاوه بر حضور روحانیون و مداحان اعزامی جهت برگزاری حلقه‎های معرفتی و اعتقادی، در 35 موسسه قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی نیز اعمال ام داود در سومین روز از مراسم اعتکاف انجام خواهد شد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان خوی گفت: در شهرستان چایپاره نیز در حدود 250 نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف که در مسجد جامع این شهرستان برگزار می شود، ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام معصومی افزود: معتکفین از 13 رجب بمدت سه روز در مساجد حضور دارند و در این مدت خداجویی، درون نگری و خودسازی را تجربه مي کنند و بعد از پایان مراسمات نیز، امسال تلاش بر آن شده که خاطرات و دلنوشته های متعکفین بصورت کتابچه به چاپ برسد.
گفتنی است مراسم اعتکاف در شهرستان خوی از سال 72 با همت امام جمعه وقت و با حضور 24 نفر معتکف برادر در مسجد جامع سیدالشهداء این شهرستان شروع و با توجه به استقبال پرشور و افزایش تعداد معتکفین برادر، نهایتاً از سال 79 دفتر تبلیغات اسلامی خوی متولی این عمل عبادی شده است

خبرنگار:ف.فرخ زاده.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار